به گزارش هنرآنلاین،، سید احمد میرعلایی در پیامی به بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اظهار کرد:‌ جشنواره فیلم کودک فرصتی مغتنم و بی‌بدیل برای فرهنگ سازی و یا به عبارتی دیگر جریان سازی در حوزه فرهنگ و هنر است.

دبیر جشنواره فیلم کودک در ادامه این پیام تصریح کرد: در این دوران ما متعهد و موظف به نگاه درست و توام با ارزش‎های اخلاقی، انسانی و اسلامی هستیم چون هرگونه آموزش و یا رفتار ما، بازخوردی در جهان کودکان دارد و شاید کوچک‌ترین خطای انسانی به ناهنجاری‎های بزرگی در آینده اجتماع بدل شود و ما در قبال آن مسئول هستیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: این جایگاه حساس والدین، آنها را نیازمند به ابزار و امکانات لازم برای فرهنگ سازی می‎کند، یکی از این وسایل ارتباط جمعی، سینماست که به دلیل جذابیت‎های فراوان می‎تواند حتی نقش اصلی را در تعلیم و تربیت ایفا کند و حتی به رفع پاره‎ای از نواقص و مشکلات علوم مختلف به ویژه علوم انسانی که مقام معظم رهبری به آن تاکید ورزیدند یاری رساند.

در ادامه این پیام آورده شده است: فراموش نکنیم سینما به ویژه سینمای کودک این ظرفیت را دارد که به تصحیح امور کمک کند، ما به نوبه خود تلاش می‎کنیم جشنواره‎ای را با خلوص نیت و متکی بر ارزش‎های اخلاقی و انسانی و اسلامی کشورمان، چه بر اساس تبلور اندیشه‎های موجود دو جریان مهم تاریخ ایران یعنی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و چه برخورداری از مواهب بزرگان اسلام و پیامبر(ص) و سرچشمه‎های بزرگ الگوهای انسانی یعنی امامان شیعه عجین کنیم تا از این ظرفیت به خوبی در تربیت جگرگوشه‌های خود بهره گیریم.

در بخش دیگری از پیام آمده است: امید است در این دوران حساس به گونه‎ای عمل کنیم که در قیامت شرمنده یگانه مصلح و منجی بشریت حضرت مهدی(عج) نشویم.

در ادامه این پیام آمده است: سال گذشته تلاش کردیم در حد بضاعت خود جشنواره‎ای به گستره ایران اسلامی برگزار کنیم و کودکان و نوجوانان این سرزمین و به ویژه مناطق محروم را بر سر سفره رنگین جشنواره بنشانیم که آمارها نشان از رکوردهایی مطلوب دارند و به یاری خدا توانستیم دل بسیاری از کودکان و نوجوانان این سرزمین را هر چند با لبخندی کوچک پیوند زنیم.

در بخش دیگر پیام آورده شده است: امسال نیز به یقین گام‎های فراتر بر می‌داریم و در جشنواره بیست و ششم به مانند دوره قبل پیامی دیگر را برای این رویداد تبیین کرده‌ایم تا این هدف را در کنار سرگرم سازی کودکان به مرور محقق کنیم، پیام این جشنواره کودک با نشاط، نوجوان آگاه و خانواده پایدار است که امیدوارم این جشنواره در حد بضاعت خود بتواند آن را در حوزه‎های ملی و بین المللی منعکس کند.

در پایان این پیام تاکید شده است: در سال گذشته پرچم و نشان بارگاه حضرت امیر المومنین(ع) منشا عدالت و انسانیت و ارزش‌های اخلاقی را بر فراز جشنواره فیلم کودک برافراشیم، امسال نیز میهمان فاطمه الزهرا(س) الگوی شایسته تمام بانوان جهان هستیم و امیدواریم آن حضرت ما را در تحقق اهدافی که پیش روی داریم یاری رساند.

انتهای پیام/