به گزارش هنر آنلاین،آیین گشایش بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز 17 مهر ماه در ورزشگاه «گل نرگس» اصفهان برگزار می‌شود.

مجید برزگر کارگردان این مراسم در گفت‌وگویی مطرح کرد: در مراسم افتتاحیه فضایی شاد و فانتزی را طراحی کرده‌ایم تا برای کودکان و نوجوانان که مخاطب اصلی جشنواره به شمار می روند، جذاب باشد. این رویکرد در برنامه‌های مختلف مراسم و همچنین در دکور عظیم آن لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجری این مراسم امیر حسین مدرس است و داود منفرد با ایشان همکاری می‌کند. اهدای جوایز بخش مواد تبلیغی و فیلمنامه‌نویسی و برگزاری مراسم بزرگداشت و نکوداشت هنرمندان و تقدیر از کودکان شهدای ترور هسته‌ای از جمله برنامه‌های این مراسم است. تلاش می‌کنیم با زمان‌بندی مناسب،از طولانی شدن مراسم و خسته شدن کودکان جلوگیری کنیم. یک گروه 40 نفره حدود یک ماه برای طراحی و اجرای این مراسم فعالیت کرده‌اند که جا دارد از تلاش همگی همکارانم تشکر و قدردانی کنم.

اجرایی قطعاتی موسیقی از مجید اخشابی و دو قطعه نمایش عروسکی از دیگر برنامه‌های افتتاحیه به شمار می‌رود.

کارگردان مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودک همچنین توضیح داد: بخش‌های رسمی را امیرحسین مدرس و بخش های کودکانه را داوود منفرد اجرا خواهد کرد که چهره محبوب بچه‌ها هم است.

برزگر در ادامه در گفت‌وگویی بیان کرد: افتتاحیه جشنواره امسال مانند سال‌های گذشته بزرگداشتها و اهدای جوایز بخش پوستر، عکس و بخش فیلمنامه نویسی جشنواره را در خود گنجانده است و درکنار آن ارائه گزارش و سخنرانی مقامات مسوول نیز به انجام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخشی از مراسم افتتاحیه مجید اخشابی قطعه‌ای که برای حضرت امام رضا (ع) ساخته است را برای نخستین بار اجرا خواهد کرد و در واقع از این قطعه رونمایی خواهد شد.

برزگر تصریح نمود: فضای افتتاحیه چون یک فضای رسمی دارد، ممکن است برای کودکان جذاب نباشد به همین دلیل سعی کردیم با اضافه کردن بخش های نمایش، موسیقی و استفاده از مجری مورد علاقه کودکان، جذابیت برنامه را بیشتر کنیم.

کارگردان برنامه افتتاحیه جشنواره فیلم کودک درباره مدت زمان برگزاری افتتاحیه گفت: سعی کردیم که ریتم برنامه‌ها تندتر از سالهای پیش باشد و سخنرانی‌ها و کلیپ‌ها کوتاهتر باشند. در مجموع نسبت به سال گذشته مدت زمان برنامه کوتاهتر است اما به هرحال برنامه افتتاحیه با توجه به شرایط موجود ممکن است ناخوداگاه کمی طولانی تر هم شود.

وی در ادامه درباره دکور برنامه گفت: سعی کرده‌ایم که دکور برنامه امسال کاملاً فضایی شاد و فانتزی و کودکانه داشته باشد تا کودکان با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین دکور برنامه افتتاحیه کاملاً با برنامه اختتامیه متفاوت خواهد بود.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می شود.

پایان پیام/