به گزارش هنر آنلاین، رییس سازمان سینمایی کشور در پیامی به جشنواره فیلم کودک اظهار امیدواری کرد تا این رویداد فصل تازه ای در سینمای کشور رقم زند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، جواد شمقدری در این پیام تصریح کرده است: هو الاول و الاخر. دنیای کودکی فصل رویش و دوره نوجوانی عرصه جوشش و شکوفایی است و سینما بالندگی و نشاط خود را با سینما کودک و نوجوان تضمین می‏کند.

در ادامه این پیام آمده است: ‌مخاطبین کودک و نوجوان، رنگ شادی و صمیمیت را در سالن‏های سینما به ارمغان می‏آورند و پرده سینما با دنیای کودکی صفا و پاکی را تجربه می‏کند و جشنواره فیلم کودک و نوجوان، میقات همدلی‏ها و مهربانی‏هاست.

زبان کودکی، ساده اما تأثیرگذار و ماندگار و زبان نوجوانی بی‏پیرایه اما پر از سؤال و ابهام است، بازتاب این دو زبان در قالب تصویر و قاب سینما با حفظ جذابیت و استحکام کاری است کارستان، که موفقیت فیلمساز سینمای کودک و نوجوان را به اوج و منزلتی دو چندان سوق می‏دهد و مهارت و خلاقیت او را در آوردگاهی سخت به نظاره می‏کشاند.

تربیت و آموزش منجر به الگوسازی برای مخاطب کودک و نوجوان می‏شود بنابراین رسالت فیلمساز در این عرصه دقت و حساسیت بیشتر او را طلب می‏کند.

کودکان و نوجوانان، آینه آینده جهان ما هستند. چه خوب است تصویری که در آن می‏افتد نقش مهر و عاطفه و اخلاق و انسانیت باشد. این رسالت در ایران اسلامی با مسئولیتی دو چندان همراه است چرا که تربیت نسلی آرمانی و فرهیخته که بر بستر واقعیت‏ها شکوفایی و تعالی خود را جستجو کند یک راهبرد تربیتی و یک الگوی تعالی‏بخش است.

امید است بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان فصل تازه‏ای در سینمای کودک و نوجوان ما رقم ‏زند و پیوند مخاطب و سینما را با دستان کوچک و صمیمی فرزندانمان به بار نشاند.

پایان پیام/