به گزارش گروه فرهنگ و ادب هنرآنلاین، علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین سخن می گفت با بر شمردن جایگاه رفیع کتاب در جامعه و اهتمام همه مسوولان برای فضا سازی مناسب و حمایت از نشر کشور گفت : معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین منظور 24 نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری برگزار خواهد کرد .

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب افزود : رهبر عظیم الشان انقلاب خود از خبرگان در حوزه نشرهستند ؛ و معاونت امور فرهنگی نیز در راستای تحقق منویات حضرت آقا تمام تلاش خود را خواهد کرد .

اسماعیلی برگزاری نمایشگاه کتاب در استان ها را زمینه ی دسترسی آسان به تازه های نشر دانست و گفت : قطعا برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی موجب بالا رفتن سطوح کتابخوانی و در نهایت افزایش سرانه مطالعه کشور می شود .

وی برنامه ریزی و اقدامات هدفمند به صورت بلند مدت و کوتاه مدت در راستای تولید محتوای خوب و ترویج و تبلیغ مناسب و توزیع گسترده را از مهمترین اقدامات برای بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور دانست و ادامه داد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در همین راستا علاوه بر برگزاری نمایشگاه های کتاب به صورت هدفمند، به حمایت های خود از کتاب های دینی و ارزشمند ادامه خواهد داد و نسبت به خرید آنها اقدام می کند .

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش ترجمه نسبت به تالیف در حوزه کتاب کودک و نوجوان افزود : این اتفاق حرکتی میمون و مبارک در حوزه نشر است و باید تلاش کنیم تا در همه حوزه ها در تالیف کتب برتری داشته باشیم .

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ راه اندازی رادیو کتاب را اقدامی ارزنده در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغ کتاب دانست و گفت : صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی رادیو کتاب در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کرده است؛ که قطعا معاونت امور فرهنگی با جدیت از این موضوع ، حمایت خواهد کرد . هشتمین نمایشگاه کتاب استان قزوین با شرکت 340 ناشر و 30 هزار عنوان کتاب از 16 تا 22 مهرماه در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان قزوین بر پا خواهد بود .