به گزارش هنرآنلاین غلامحسین امیرخانی -هنرمند خوشنویس - در آغاز این مراسم با بیان اینکه در دورانی به سر می‌بریم که متعهد هستیم هنر آن را به درستی درک کنیم، اظهار کرد: پویایی هنر در جهان، بی‌نظیر است.

رییس انجمن خوشنویسان ایران با بیان اینکه ارائه نقد به عنوان یک بحث روشنگرانه می‌تواند سبب دیده شدن زوایای پنهان آثار یک هنرمند باشد، از نقد به عنوان عاملی برای ترقی جامعه نام برد.او شرایط امروز را یک دوره گذار دانست و افزود: باید تلاش کرد تا بسترهای لازم برای فراگیر شدن نقد در جامعه و تحمل شنیدن آن مهیا شود.

امیرخانی با بیان اینکه کمتر کسانی هستند که خود را ارزیابی می‌کنند، از فضای نقد به عنوان عاملی برای کمک به جریان هنر نام برد.این هنرمند خوشنویس همچنین ارائه برنامه کلان و راهبردی از طرف دولت و در کنار آن ایجاد شرایط مناسب و بسترسازی لازم برای اصحاب هنر را سبب پویایی و ترقی هنر و ارائه آن در سطح جهانی دانست.

امیرخانی تاکید کرد: نگاه دولتمردان به هنر و هنرمندان باید جدی‌تر و با پشتیبانی بیشتر باشد.در بخش دیگری از این مراسم، کاوه تیموری ـ محقق و پژوهشگر ـ از نظام خوشنویسی به عنوان عاملی قوی در ارائه معرفت تصویری و سرمایه‌ای معنی‌آفرین در غوغای مدرنیته نام برد.

این هنرمند، رشته خوشنویسی را از نظر زیبا‌شناسی از معجزات دین اسلام دانست که در طول زمان حلقه ارتباط آن هیچ‌گاه قطع نشده است.او همچنین از خوشنویسی به عنوان دریچه‌ای نام برد که از طریق آن می‌توان به هنرهایی چون ادبیات، رسید.

در پایان این مراسم، این کتاب‌ها همراه با معرفی برگزیدگان نهمین جشنواره بسم‌الله رونمایی شد.

در بخش گرافیک از مریم نوروزی(البرز) و سپیده رضویان (اصفهان) به عنوان برگزیدگان و از مهدی ارشادی(قم)، احمد عزیزپور(ایلام)، فرناز جهان‌بین(تهران)، سمیه خزاعی(خراسان جنوبی) و حمیدرضا عمویی(تهران) به عنوان تقدیرشدگان نام برده شد.

انتهای پیام/31