به گزارش هنرآنلاین، این فستیوال که به دبیری پویان طباطبایی دومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، با هدف شناساندن نسل جدیدی از هنرمندان ایرانی در میان استقبال پرشور هنر دوستان و چهره های سرشناس کانادایی و ایرانی در سه بخش هنرهای تجسمی، سینما و کارگاه‌های آموزشی در تورنتوی کانادا در حال برگزاری است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی که در گالری کویین برپاست، از چهار بخش تشکیل شده که بخش سوم آن تحت عنوان قطار مرموز شامل آثار هنرمندان زن ایرانی می شود.این بخش از پنجم اکتبر (14 مهرماه) به نمایش عموم درآمده است.در این بخش منصوره فیضی، مریم عنایتی، کیمیا رهگذار، روناک کردستانی، عادله فرزیندر و لیلا میری حضور دارند.

همچنین کارگاه‌های نقاشی، گرافیک، عکاسی با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شد ،به طوری‌که تعداد شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها بیش از ظرفیت پیش‌بینی شده بود و احتمال تمدید کارگاه‌ها وجود دارد.

بخش نخست نمایشگاه تجسمی نیز به هنرمندان شناخته شده‌تری اختصاص داشت و در آن آثاری از ادمان آیوازیان، محمود معراجی، قباد شیوا، محسن وزیری مقدم، حمید جبلی، علی کامران، پویان طباطبایی و مهراد معراجی در معرض دید عموم قرار گرفت و بسیاری از منتقدان کانادایی آثار به نمایش درآمده را قابل ستایش عنوان کردند.

فستیوال شش هفته با هنر ایران که از تاریخ 31 شهریور گشایش یافته تا 10 آبان در شهر تورنتو ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /31