"علیرضا محمودی ایرانمهر"درگفت وگو با هنرآنلاین گفت:این روزها به شدت مشغول نوشتن هستم و به طور همزمان مشغول نوشتن فیلمنامه، داستان کوتاه، و چند کار پژوهشی هستم. با این که بخش عمده وقت‌ام را به نوشتن فیلمنامه اختصاص داده ام؛ اما واقعا ازاین کار لذت نمی برم و ترجیح می دهم که اصلا به عنوان فیلمنامه نویس شناخته نشوم.

وی با بیان این مطلب که ارزش یک داستان متوسط، 100برابر بیشتر از یک فیلمنامه عالی است گفت: با توجه به شرایط بد انتشار کتاب در ایران؛ مجبورم که بخشی از هزینه های زندگی را با نوشتن فیلمنامه تامین کنم، اما بیشتر فیلمنامه هایم را یا بی نام می نویسم و یا به نام مستعار؛ چون اصلا دوست ندارم که مردم من را به عنوان فیلمنامه نویس بشناسند، دلم می خواهد همیشه داستان نویس باقی بمانم.

نویسنده مجموعه داستان "ابر صورتی" درباره کتابی که درباره غزلیات حافظ می نویسم گفت: این کتاب تحلیل هرمنوتیک تک بیت های غزلیات حافظ است که من این تحلیل ها را درقالب فلاش فیکشن می نویسم.

محمودی درباره برخوردش با غزل های حافظ که تا پیش از این سابقه اش را نداشته ایم گفت:من همیشه معتقدم که ادبیات را باید کاربردی خواند و همیشه برخورد من با حافظ به این شکل بوده است؛ تک‌بیت هایی از حافظ برای من مهم‌اند که در کنار ززیبایی، مفهومی که می خواستم را هم در برداشته باشند؛ ازاین رو سعی کرده ام که این تک بیت ها را در قالب فلاش فیکش تحلیل کنم.

به گفته این نویسنده او هنوز این کتاب را برای انتشار به ناشری نسپرده است.

محمودی ایرانمهر ادامه می‌دهد: همچنین یک روایت جدید ازشاهنامه فردوسی به‌زودی ارائه خواهم داد که از داستان فریدون شروع می شود. این کتاب را برای نشر گمان منتشر خواهم کرد. نشر گمان به تازگی فعالیت اش را آغاز کرده و بخشی ازفعالیت اش را معطوف به انتشار کتاب هایی با رویکرد جدید درباره متون کلاسیک فارسی کرده است.

این داستان نویس درباره مجموعه داستان های دردست انتشارش گفت: در حال حاضر سه مجموعه داستان آماده انتشاردارم که نام یکی ازآنها "جنگل ابر" است که دربرگیرنده مجموعه ای از داستان های من است که قرار بود در 300 صفحه از سوی نشر چشمه منتشر شود که به دلیل مشکلات این نشروضیعت انتشارش مشخص نیست.

به گفته ایرانمهر؛ او نام این مجموعه را به این دلیل "جنگل ابر" گذاشته ه جنگل ابر را بهترین داستان این مجموعه می داند و در این داستان به سرنوشت جنگل ابر پرداخته است.

وی افزود: همچنین دو مجموعه داستان دیگرنیزدارم که هنوزبرای انتشارشان با ناشری وارد گفت وگو نشده ام. همچنین درحال نگارش دومجموعه داستان هستم که داستان های این مجموعه را با توجه به شرایط نشر و اداره کتاب می نویسم که دیگر درگیر مشکل ممیزی نشوند.

وی درباره سرانجام کتاب "رساله ای در باب ندانستن" گفت: این کتاب را به دلیل این که شرایط انتشارش درشرایط فعلی مسیر نیست نیمه کاره رها کردم و با مساعد شدن شرایط نشرنگارش آن را به اتمام خواهم رساند.

وی گفت: "رساله ای درباب ندانستن" در واقع مجموعه ای ازمفاهیم فلسفی است که محمودی در توضیح این مفاهیم یک داستان نوشته است. دراین کتاب اوبه جای اینکه پاسخی برای پرسش ها بیان کند،خود پرسش های جدیدی را برای مخاطب طرح می کند.

نویسنده مجموعه داستان "بیا بریم خوش گذرونی" تاکنون دو مجموعه داستان "بیا بریم خوش گذرونی" و "ابرصورتی" را منتشر کرده است، هنوزقصد ندارد که رمان بنویسد.هرچند که پیش ازاین ایرانمهریک رمان نوشت اما هرگز اجازه انتشار پیدا نکرد.

همچنین کارگاه داستان نویسی او با نام "لمس هستی" روزهای چهارشنبه ساعت 15:30 درمجموعه فرهنگی هنری ایران برپاست ومحمودی قصد دارد که درآینده نزدیک داستان های اعضای کارگاهش را درقالب یک کتاب منتشر کند.