به گزارش هنرآنلاین، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان، مدیرکل ارشاد لرستان، از برگزاری نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی قرآنی آیات با عنوان "خط وشا" در استان خبر داد و گفت: از آنجا که دنیای هنرهای نمایشی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف عالی و گسترش فرهنگ و هنر قرآنی هدایت کند، به‌همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری مرکز هماهنگی، توسعه وترویج فعالیت‌های قرآنی کشور اقدام به برگزاری نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی کرده است.

وی ترویج فرهنگ قرآن و عترت در میان جوانان، نشر مفاهیم قرآنی و استفاده از مفاهیم ارزشمند قرآن‌کریم در فیلمنامه و نمایشنامه، تعمیق رابطه هنرمندان با مفاهیم حیات بخش قرآن کریم، شناسایی فیلمنامه و نمایشنامه نویسان برتر کشور در زمینه معارف قرآنی و معرفی آثار فاخر در زمینه معارف قرآنی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان با اشاره به این‌که این جشنواره آبان ماه جاری برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار خواهد شد که در بخش اصلی با عنوان انسان در منظر قرآن شامل فیلمنامه‌نویسی(فیلم کوتاه ـ پویا نمایی) و نمایشنامه‌نویسی(کودک و نوجوان ـ عمومی) و بخش ویژه با عنوان قرآن کتاب بیداری شامل فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه هر نویسنده می‌تواند حداکثر دو اثر خود را به دبیـرخانه جشنواره ارسال کند، خاطرنشان کرد: آثار ارسالی نباید رتبه یا مقام برگزیده در جشنواره‌های پیشین کسب کرده باشد.

وی با بیان این‌که به نفرات اول تا سوم و برگزیده تندیس جشنواره و لوح افتخار نیز اهدا می‌شود، افزود: آخرین مهلت دریافت آثار 20 مهرماه تعیین شده است.

انتهای پیام/