به گزارش هنرآنلاین، کبری روشن فکر، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: با توجه به اینکه در نمایشگاه مد ولباس 99 درصد پوشش اسلامی ویژه زنان به نمایش گذاشته می‌شود پس بهتر است ازنقطه نظرات زنان طراح مدولباس بیشتردرمبحث زیبایی شناسی استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدو لباس غربی‌ها با عقاید و ارزش‌های ایرانیان متفاوت است گفت: برای ارائه مد ملی لباس اسلامی ایرانی باید طراحان متخصص و خلاق وارد میدان شوند.

روشن فکر اظهار کرد: در حال حاضرکشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا که به طوردائم مدهای جدیدی را درقالب شولباس ازطریق رسانه و یک شبکه مستقل تبلیغ می‌کنند، کشورما با داشتن سابقه غنی و کهن در زمینه تولید پارچه و صنعت پوشاک می‌تواند با دعوت از طراحان خلاق و برگزاری و نمایش آثار مناسب در این عرصه پیشتازشود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه مد ولباس باید طوری باشد که علاوه بر عرضه طرح‌های زیبا در رنگ‌های مختلف، نیازهای مردم را نیز پاسخگوباشد و جا دارد که از مردم به عنوان مصرف کنندگان پوشاک نظر خواهی شود و در برگزاری نمایشگاه‌های بعدی نقطه نظرات آنان عملیاتی شود.

این مدرس دانشگاه پرداختن به مسئله حجاب را در نمایشگاه مد و لباس ضروری دانست و گفت: طراحان باید برای گرایش جوانان به پوشش های اسلامی و مطابق با عرف جامعه طرح های زیبایی در نمایشگاه ارایه دهند، انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در سال 1380 همایشی را در شیراز برگزار کردند که در بخش علمی آن به مسئله حجاب در تاریخ پیش از اسلام و پس از اسلام در ایران پرداخته شده بود.

انتهای پیام/61