به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین "اطلاعات" عنوان مجموعه تازه داریوش نهداران است و شامل 13 عکس در ابعاد بزرگ بر روی بوم به همراه یک اینستالیشن است.

نهداران در این نمایشگاه عکس‌ها را به گونه‌ای ارائه داده است که مستند سازی به نظر برسند و برای این کار بستر زیرین عکس‌ها را روزنامه اطلاعات قدیمی قرار داده است و جالب آنکه در فتوشاپ کار اضافه‌ای نکرده است. اما هنرمند در این عکس‌ها آگاهانه قسمت‌های از روزنامه‌ها را از بین برده و المانهای تصویری را جایگزین آن کرده است مثل درختانی که به آنها دخیل می‌بندند، سیب، کتاب، گل و... تا به این ترتیب به تاویل اثر از جانب مخاطب راه ببرد.

داریوش نهداران در مورد استفاده از روزنامه اطلاعات به عنوان موضوع آثارش می‌نویسد: روزنامه اطلاعات یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌هایی است که در عصر معاصر در ایران چاپ می‌شود و اخباری که نقل کرده سندیت تاریخی دارد، ازدیگر دلایل استفاده من از این روزنامه به خاطر مفهوم اطلاعات است، آثار من نیز قرار است که اطلاع رسانی کنند به همین دلیل این عنوان را برای عکس‌ها برگزیدم

علاوه بر همه این المان‌ها در زیر ساخت ثابت تمام کارهای او بافتی از کویر به چشم می‌خورد که باز ذهن تحلیل گر مخاطب را به چالش می‌کشد. آیا او به تاریخ اشاره دارد یا به زایش از دل کویر یا ...

وی معتقد است : خاک از گذشته خبر می‌دهد و شکفتن و زایش در خاک از حال می‌گوید ، قطرات آب و سایه‌هایی از درختان نیز خبر از آینده می‌دهند.

هر چند او معتقد است دیدن این تصاویر در ابعداد کوچک و در کامپیوتر هرگز مدنظرش نیست اما در ادامه تصویری از نمایش آثار او در نمایشگاه را می‌بینید.

نهداران همچنین در کنار این عکس‌ها اینستالیشنی در وسط گالری برپا کرده که بافت کویری رابه همراه روزنامه اطلاعات جدیدی قرار داده است تا یک تجسم بیرونی نیز به کارش ببخشد.

داریوش نهداران متولد 1362 اصفهان است و کارشناسی نقاشی خود را از دانشگاه علم و فرهنگ تهران اخذ کرده است . نهداران در سال 2010 میلادی جایزه نخست عکاسی مستند اجتماعی جشنواره عکس همقدم دانشگاه سوربن فرانسه را از آن خود نموده است.

نمایشگاه داریوش نهداران تا چهارشنبه 19 مهر ماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه،بلوار اندرزگو،خیابان سلیمی‌شمالی ،کوچه امیر نوری ،پلاک 19 دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر از این آثار دیدن نمایند .

انتهای پیام/31