به گزارش هنرآنلاین جلسه آسیب‌شناسی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور مسوولان و تعدادی از داوران برگزار شد و نقاط قوت و ضعف جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.

اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در این جلسه با تأکید بر آسیب شناسی و بررسی جشنواره ها گفت: آسیب شناسی جشنواره ها به منظور رفع کاستی ها و ضعف ها و تقویت جشنواره ها در دوره های بعد ضرورت دارد. امیرنیا با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان افزود: می بایست آیین نامه اجرایی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برای هماهنگی بیشتر و برگزاری منظم جشنواره های استانی برای معرفی برگزیدگان به جشنواره جوانان بازنگری شود.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی همچنین با تأکید بر ساماندهی و تقویت بخش بین الملل جشنواره تجسمی جوانان گفت: جشنواره تجسم بهار در تمام استانهای کشور برگزار خواهد شد و برگزیدگان استانها به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی راه می یابند.

امیرنیا افزود: طرح کانون نخبگان هنرهای تجسمی که آیین نامه آن در حال تهیه است، زمینه حمایت منظم و برنامه ریزی شده از هنرمندان جوان شاخص را فراهم می کند.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی ادامه داد: برای بررسی وضعیت جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نشست برگزیدگان 19 دوره جشنواره برگزار خواهد شد تا نظرات آنان شنیده شود و وضعیت و جایگاه امروز آنان بررسی شود. غلامرضا منتظری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و دبیر نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز در این نشست گفت: تنظیم شیوه نامه ای جامع برای جشنواره تجسمی جوانان ضرورت دارد و همچنین برای جشنواره استانی تجسمی که مقدمه ورود به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی هستند می بایست جدول زمانی منظم تهیه شود.

سعید فلاح فر؛ دبیر هنری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز در این جلسه گفت: جشنواره نسبت به پانزدهمین دوره به لحاظ کیفی ارتقاء پیدا کرده است. همچنین امسال در نوزدهمین جشنواره تصویرسازی برای اولین بار به جشنواره آمد.

در این جلسه عبدالرحیم سیاهکارزاده؛ رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، رضوان صادق زاده، علی تن، عبدالله محرمی، بابک صدیقی، منوچهر موغاری، شاهرخ اکبری دیلمقانی، حسین نورزی ( از داوران جشنواره ) ، ابولحسن امامی ، حسین ضمیری ، مرتضی دلیری و سعید هاشمی حضور داشتند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان شهریور ماه امسال در استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/31