جواد نوری کارگردان نمایش "مرثیه وارثان ارثیه" درباره این اثر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: "مرثیه وارثان ارثیه" سومین نمایشی است که پس از "روزی گذر روزگاری" و "پری" در ژانر کمدی و گونه نمایش ایرانی کارگردانی کرده‌ام و تمام تلاشم بر این بوده است که تماشاچیان را با لحظاتی سرشار از خنده و طنزی شادی‌آور همراه می‌سازد.

کارگردان "مرثیه وارثان ارثیه" با اشاره به محتوای کمدی نمایش گفت: در نمایشی ایرانی، میزانسن‌های دایره‌ای تعزیه، سایه بازی و سیاه‌بازی را در تالار سنگلج به روی صحنه آورده‌ایم.

نوری به حضور بازیگران مطرح تئاتر کشور در این نمایش اشاره کرد و گفت: در "مرثیه وارثان ارثیه" آناهیتا همتی، خسرو احمدی،‌ سیاوش چراغی‌پور، رضا پاپی، جواد پورزند، مصطفی ساسانی، وحید نفر، حسین شفیعی، سعید زارعی و حمید دربانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

وی با اشاره به نحوه پروسه تمرین گروه تئاتر نقاب در این نمایش گفت: در ابتدا تمرین به شکل انفرادی انجام شد و زمانیکه به روزهای پایانی نزدیک شدیم همه بازیگران در تمرینات حضور پیدا کردند و اتفاقاً در حاشیه تمرینات نهایی روتوش هایی جدیدی در بازی بازیگران ایجاد شد.

نوری درباره خلاصه نمایش جدیدش توضیح داد: داستان از این قرار است که پس از فوت پدر خانواده باغاتی‌ و برگزاری مراسم چهلم مادر،‌ بازماندگان این خانواده تصمیم می‌گیرند تا با کمک خان‌عموی خود،‌ ارثیه‌شان را تقسیم کنند؛ اما هرکدام از وراث در این بین، وصیت‌نامه‌ای از جانب خود رو می‌کند و در این حین اختلاف خانوداگی ایجاد شده در بحث تقسیم ارثیه موجب سوءاستفاده سایر اهالی روستا می‌شود...

گفتنی است، نمایش "مرثیه وارثان ارثیه" نوشته خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی جواد نوری از 16 مهرماه در تماشاخانه‌ی سنگلج روی صحنه می‌رود.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به علیرضا نوری به عنوان دستیار کارگردان و سمیه میری به عنوان عکاس اشاره کرد.

جواد نوری و خیرالله تقیانی‌پور که پیش از این نمایش "پری" را در تماشاخانه سنگلج و سپس در پانزدهمین جشنواره نمایش ‌آیینی سنتی روی صحنه برده بودند،‌ با همین نمایش نیز راهی جشنواره کارتاژ تونس شده‌اند.

نمایش کمدی "مرثیه وارثان ارثیه" از 16 مهر تا 26 آبان‌ماه ساعت 30/19 و مدت زمان 75 دقیقه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/52/53