الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با هنر آنلاین درباره وضعیت حضور و چگونگی ارائه تصویر زنان در عرصه بازیگری گفت: در برخی از فیلمها مثل "در باره الی"، ساخته اصغر فرهادی و "بی پولی" ساخته حمید نعمت الله تصویر واقعی و درستی از زنان ارائه شده است و اخیرا با دیدن فیلم "ضد گلوله" احساس کردم هنوز سینما به جز تصویر کردن زن زیبا و مرد خوش تیپ به مسائل مهم تری هم توجه دارد.

وی افزود: سینما می تواند به فرهنگ سازی در جامعه کمک کن، در کلیت تصویری که از زنان در سینما ارائه می شود چندان زیبنده واقعیت وجودیشان نیست. بعد از بازگشت به ایران در اغلب فیلمها بازیگران زن ایرانی بدون هیچ منطق خاصی فقط به زیبایی چهره شان توجه داشتند و اغلب صورت بازیگران به یک شکل و شمایل است و عمل های زیبایی چهره واقعی بازیگران زن ایرانی را مخدوش کرده است.

چرخنده ادامه داد: وجود یک چنین تصویری باعث شده که مخاطب یک چهره یکسان از بازیگران زن ایرانی را در فیلمها ببیند و شخصیت زن در حد خیانت به اطرافیانش در فیلمها پیدا کرده است. امیدوارم بتوانم در فیلمهای که بازی می کنم تصویر درستی از زن ایرانی ارائه کنم .

این بازیگر در مورد کارهای جدیدش متذکر شد: فیلم دامنه های سفید به کارگردانی محمد ابراهیم معیری را آماده نمایش دارم و فیلم قراراست در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان به نمایش در بیاید.

وی در مورد ویژگی های نقشش عنوان کرد: در نقش یک محقق بازی می کنم، این محقق در باره پرندگان و حیات وحش فعالیت می کند.

این بازیگر در مورد فعالیتهای هنریش در زمان حضورش در خارج از کشور تاکید کرد: در کشور مالزی ساکن بودم و یک فیلم مستند به نام باتوکیو ساختم .که این مستند در باره معبدی در کشور مالزی است که روزانه خیلی از اهالی مالزی برای عبادت به آنجا می روند . کار در اصل یک مستند آئینی است.

وی در باره بازگشتش به ایران و پیگیری روند بازیگریش عنوان کرد: بعد از بازی در آخرین فیلمم سوگند به همراه همسرم به مالزی مهاجرت کردم و بعد از بازگشت به ایران چند تله فیلم برای بازی به من پیشنهاد شد. ترجیح دادم کار خوبی را برای شروع انتخاب کنم . در حال حاضر هم مشغول بازی در مجموعه "پروانه" به کارگردانی جلیل ساما ن هستم. در این سریال در یک نقش متفاوت و یک زن مجاهد خلق در دهه پنجاه بازی می کنم.