سرویس هنر و اقتصاد هنرآنلاین؛ موسیقی پاپ اساسا برای عامیانه کردن موسیقی به وجود آمد و مهمترین هدف آن پرداختن به مخاطب عام بود. هم اکنون نیز در بیشتر نقاط دنیا کنسرت های موسیقی پاپ همواره با استقبال بسیاری از سوی مردم روبه رو می شود. این استقبال مردم از کنسرت های موسیقی پاپ راهی برای کسب درآمدهای بالا محسوب شده و هنرمندان موسیقی پاپ در سراسر دنیا تلاش کرده اند با بالا بردن سطح کیفی اجراهایشان کنسرت هایی عظیم و پردرآمد را اجرا کنند.

خواننده های پاپ در سراسر دنیا می دانند که تنها راه کسب درآمدهای بالا بهتر شدن اجرا و بالا رفتن کیفیت اجراست. در موسیقی ایرانی شاهد هستیم که خوانندگان پاپ با کسب محبوبیت و شهرت لازم که بیشتر این محبوبیت ها را مدیون تبلیغات رسانه ای هستند، همواره در فکر کسب درآمدهای مالی بوده اند. پرداختن به مسائل مالی به حدی بوده که گاهی کیفیت هنری اجراها را فدای این درآمدها کرده است.

به طور حتم هنرمندان برای حفظ کیفیت هنری هر آلبوم و هر کنسرت موسیقی به یک بازه حداقلی زمان نیاز دارند تا رپرتواری تازه را آماده و تمرین های لازم را انجام دهند. حال این که برخی از خوانندگان موسیقی پاپ در کشورمان نه تنها به این بازه زمانی توجهی نمی کنند بلکه خستگی جسمی خود را نیز از یاد می برند. براساس آماری که وجود دارد برخی از خوانندگان موسیقی پاپ تقریبا هر یک ماه یک کنسرت برگزار می کنند.

از آنجا که موسیقی پاپ همواره در هر جامعه ای از سوی عموم مردم با استقبال مواجه می شود کنسرت خوانندگان پاپ کشورمان نیز همواره با سالن هایی پر از جمعیت برگزار می شود. همچنین قیمت بلیط این کنسرت ها در بالاترین حد ممکن قرار دارد. با این حال برخی از خوانند گان موسیقی پاپ از علاقه مردم سوء استفاده کرده و در کمترین فاصله های زمانی کنسرت های متعددی را برگزار می کنند.

زمانی که قیمت بلیط کنسرت های موسیقی پاپ تا 120 هزار تومان بالا می رود مسلما برگزاری کنسرت های متعدد تنها با انگیزه های مالی صورت می گیرد و اگر هدف فرهنگی در کار بود خواننده ها تلاش می کردند که با کم کردن تعداد کنسرت هایشان به کیفیت و تازگی رپرتوارشان بپردازند، نه این که تنها یک رپرتوار را چندین بار در یک سال و در یک شهر برگزار کنند!

انتهای پیام / 42