سعید زمانیان درباره روند اجراهای نمایشی تئاتر سیار در نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در ادامه تأکیدات معاون هنری وزیر ارشاد مبنی بر فرهنگ‌سازی از طریق تئاتر و احیای شعار تئاتر برای همه، خوشبختانه کانون تئاتر سیار توانسته است در مراسم و جشنواره های مختلف تئاتر را به میان مردم برده که حضور کانون در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از مهمترین رویدادهای اخیر است.

زمانیان افزود: پس از اینکه در شورای سیاست گذاری جشنواره تصمیم گرفته شد که اجراهای تئاتر سیار نیز بخشی از جشنواره نوزدهم تئاتر کودک و نوجوان باشد، از اوایل مهرماه و 10 روز پیش از آغاز اجراهای تئاتر سیار وسیله نقلیه را به همدان اعزام کردیم و به تدریج شرایط لازم برای اجرای تئاتر در همدان مهیا شد.

وی با اشاره به استقبال پرشور و کم‌نظیر مردم همدان از اجراهای این کانون در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: اجراهای کانون از دهم تا بیست و دوم مهرماه ادامه دارد و تاکنون و از روز آغازین، تئاتر سیار مهمان مردم شهرهای نهاوند و ملایر بوده است.

زمانیان ادامه داد: هشت نقطه از استان همدان برای این اجراها در نظر گرفته شده که در این بین اجرا در چند روستای دور افتاده استان نیز مورد نظر است.

مدیر کانون تئاتر سیار با تقدیر از همراهی مدیران ارشاد استان همدان در روند اجراهای این کانون گفت: آثار با نظارت و هماهنگی اداره کل ارشاد استان همدان و دبیرخانه جشنواره انتخاب شده‌اند و سعی بر این بوده است که از تمامی ظرفیت های انسانی و هنری استان میزبان جشنواره در بخش اجراهای تئاتر سیار بهره گرفته شود.

گفتنی است، نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 16 تا 22 مهر ماه جاری در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/52/53