به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، وزیر ارشاد در آیین افتتاحیه هفته هنر مازندران گفت: افتخار دارم در این مدتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم، به مناسبت‌های گوناگون در شهرهای مختلف ایران حضور یافتم . به ویژه در بزرگداشت مشاهیر و مفاخر و عالمان و شاعران بسیاری که در این خطه وجود دارند. همین استان مازندران به تنهایی کافی است که از ابتدا روحیه فتوت و غیرت و جوانمردی در آن وجود داشته و اجازه نداده‌ که حاکمان جور مثل عباسیان و دیگران در این سرزمین سلطه پیدا کنند و از ابتدا مردم این دیار با اهل بیت پیامبر گرامی اسلام پیوند ناگسستنی داشتند.

وی در ادامه افزود: در دوران انقلاب و دفاع مقدس هم لشکر پرافتخار 25 کربلا از این استان با تقدیم بیش از ده هزار شهید، ا همه سند حقانیت و مظلومیت مردم مازندران را رقم زد که در کنار دیگر مردم ایران افتخارآفرین شدند.

حسینی بیان کرد: درباره بزرگان این دیار هم کارهای خوبی انجام شده و دوستان همت کردند و اهتمام ویژه ای داشته‌اند و بزرگداشت بسیاری از بزرگان را برگزار کرده‌اند تا به نسل جوان معرفی شوند.از جمله مراسمی که برای طالب آملی برگزار شد و همین‌طور بزرگداشت سید حیدر آملی که هم حکیم و عارف بوده ، محمد بن جلیل تبری مورخ بزرگ که به عنوان پدر تاریخ نگاری اسلامی معروف است و همین طور شخصیت های معاصر مانند نیما یوشیج، سلمان هراتی و بزرگانی مثل شیخ فضل الله نوری. تک تک این عزیزان را باید بیشتر معرفی کنیم و همچنین خوب است که در این محفل یادی کنیم از علامه حسن زاده آملی و آرزوی صحت و سلامت برای این حکیم و عارف داشته باشیم که شخصیتی وارسته و مایه مباهات است.

وزیر ارشاد تاکید کرد:امیدوارم که هنرمندان ما بتوانند آداب و سنت‌های این سرزمین را حفظ کنند و این هفته های هنری آینه و تابلویی باشد از زیبایی‌های استان و از همه خوبی‌ها و زیبایی‌هایی که در استان وجود دارد و الحمدالله این نقش را تا کنون ایفا کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماهم در خدمت هنرمندان عزیز هستیم. هنرمندانی که روح تعهد را به تعبیر امام عظیم الشان در روح انسان‌ها می‌دمند و به ویژه هنرمندان خطه مازندران که همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که مازندرانی‌ها در مسائل مختلف پیشرو و پیشگام هستند.

انتهای پیام/