امیرعلی گلریز، هنرمند عکاس در گفت‌وگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین درباره نمایشگاه خود در گالری هفت ثمر گفت: نمایشگاه یازده و یادگار در حقیقت یازدهمین نمایشگاه انفرادی من در زمینه عکاسی است. اما تفاوت این نمایشگاه با ده نمایشگاه قبلی‌ام در این است که هیچ اثر جدیدی را به نمایش نگذاشتم بلکه یازده و یادگار در حقیقت مروری است بر نمایشگاه‌های دهه 80 که پیش از این کار کرده‌ام.

وی در ادامه گفت: این نمایشگاه عکاسی نیست بلکه ترکیبی از نقاشی، عکاسی و تصویرسازی است. در نمایشگاه یازده ویادگار 33 اثر به نمایش گذاشته شده که 5 قاب مربوط به بوم‌هایی است که در هر نمایشگاه برای نوشتن یادگاری بازدیدکنندگان استفاده می‌کردم.

این هنرمند درباره موضوع 4 پروژه ای که در دهه 80 کار کرده است اظهار کرد: هر پروژه‌ای بر اساس یک موضوع پیش رفته است. خورشید ستان تاریک یکی از موضوعاتی است که بر اساس یک داستان کار کرده‌ام. عنوان پروژه دیگر نگاه اول سکوت است که در راستای شناخت انسان به واسطه نگاه است.

گلریز در پاسخ به این سوال که چطور تصمیم گرفته در این نمایشگاه به مرور آثار گذشته‌اش بپردازد گفت: از یک سال پیش تصمیم گرفتم آثار دهه 70 و80 را کار کنم اما با توجه به اینکه فضای مناسبی پیدا نکردیم مجبور شدم در گالری خودم تنها آثار دهه 80 را مرور کنیم.

وی در این باره افزود: متاسفانه با توجه به اوضاع اقتصادی گالری‌داران روی کارهایی که درآمد کمتری دارد سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. این درحالیست که در دنیا مرسوم است که گالری‌داران هزینه تولید اثر را هم متقبل می‌شوند اما گالری‌داران در کشورما به دلیل مشکلات اقتصادی اصلا حاضر نیستند بر روی اثری که نمی‌دانند در آینده به فروش می‌رسد یا خیر سرمایه گذاری کنند.

نمایشگاه یازده و یادگار که از 14 مهرماه افتتاح شده است تا 19 مهرماه در گالری هفت ثمر به نمایش گذاشته شده است. علاقه مندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به گالری هفت ثمر در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم شماره 8 مراجعه کنند.

انتهای پیام/31/34