به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان صبح امروز در دانشگاه آزاد شهر مریوان برگزار شد.

در این مراسم قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی ایران گفت: برگزاری چنین جشنواره‌ای با وجود افکار برخی که بر این اندیشیده‌اند که کردستان ناامن است نشان می‌دهد که استان کردستان از امنیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اگر می‌خواهید که تئاتر مریوان ماندگار شود نیاز است اقداماتی صورت بگیرد. در شورای سیاست‌گذاری جشنواره مصوب شد تا دبیر خانه دائمی دایر شود و این اتفاق صورت گرفت.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یک جشنواره بین‌المللی در تقویم جشنواره‌های وزارت ارشاد ثبت شده است. بنابراین باید از فردا دبیرخانه جشنواره مریوان فعالیت خود را آغاز کند و به روزهای جشنواره اکتفا نکند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد: باید در این شهر شاهد اجرای عموم آثار در طول سال باشیم، قطعا دبیرخانه جشنواره بدون همکاری همه مسئولان اعم از فرماندار، امام جمعه و ... نمی‌تواند در این راه موفق باشد. باید تلاش کنیم تا بار تئاتر را از روی دوش دولت برداریم و آن را مردمی کنیم. اگر در دنیا برنامه‌های هنری موفق هستند، دلیل آن مردمی شدن آن است در حال حاضر تئاتر خیابانی در کشور ما جان گرفته است و بستر را برای مردمی شدن مهیا می‌کند.

وی ادامه داد: تئاتر خیابانی ایران با مریوان گره خورده و این امر تنها با همکاری مسئولان تداوم پیدا می‌کند که نیاز است از آن پاسداری کنیم. برگزاری چنین جشنواره‌ای از ساختن کیلومتر‌ها جاده‌سازی و فعالیت‌های عمرانی پر‌اهمیت‌تر است، زیرا در حال حاضر مریوان در دنیا مطرح شده است.

آشنا درباره توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام نیز گفت: اهانت به پیامبر اسلام (ص) پذیرفتنی نیست و از هنرمندانی که به این موضوع واکنش نشان دادند تشکر می‌کنم. ما مایل هستیم که در جشنواره فجر و تئاتر خیابانی ایران متون و طرح‌هایی را با موضوعیت پیامبر (ص) مورد پذیرش قرار دهیم و به طور حتم از آن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/54/53