به گزارش هنرآنلاین، دبیر این جشنواره با بیان آنکه پیشتر مهلت ارسال آثار تا 16 مهر ماه در نظر گرفته شده بود و اکنون تا پایان مهر ماه تمدید شده است، گفت: امسال جشنواره در دو گروه سنی عکاسان کودک زیر 12 سال و عکاسان نوجوان 12 تا 17 سال و با موضوع ˈآزادˈ برگزار می شود.

اسماعیل عباسی توضیح داد: در دوره های گذشته عکاسان بزرگسال نیز می توانستند آثار خود را به جشنواره ارایه کنند، اما این موضوع باعث می شد تا عکس های کودکان و نوجوانان زیر سایه آثار حرفه ای بزرگسالان قرار گیرد.

پیشکسوت عکاسی کودک ونوجوان یادآور شد: کانون پرورش فکری درصدد است برای عکاسان بزرگسال نیز که به عکاسی از کودکان می پردازند، برنامه های دیگری را در نظر بگیرد.

وی افزود: تلاش می شود تا در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات، کتاب هایی نیز همزمان با برگزاری جشنواره با موضوع های تخصصی عکس منتشر کنیم.

براساس این گزارش، متقاضیان می توانند یک لوح فشرده حاوی حداکثر پنج عکس با حداقل عرض 30 سانتیمتر را تا پایان مهر ماه به دبیرخانه جشنواره عکس ارسال کنند.

انتخاب عنوان برای هر عکس و نوشتن عنوان روی برگه درخواست شرکت ضروریست و در صورتیکه عنوانی ندارد باید ˈبدون عنوانˈ نوشته شود.

دبیرخانه جشنواره به عکاسانی که آثار آنان به نمایشگاه راه می یابد، یک جلد کتاب نمایشگاه و لوح شرکت اهدا خواهد کرد.

کوروش پارسانژاد، محمدمهدی رحیمیان، محمد ستاری، کیارنگ علایی و کریم متقی اعضای گروه داوری این جشنواره هنری هستند.

هیات داوران قرار است کار انتخاب، داوری و اطلاع رسانی عکس های پذیرفته شده را در آبان ماه انجام دهد و گشایش نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز نیز دی ماه تعیین شده است.

به نفرات اول تا سوم هر دو گروه عکاسان کودک و نوجوان به تفکیک، سه نوع دوربین دیجیتال به همراه لوح و تندیس جشنواره اهدا می شود.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت هنری می توانند فرم مقررات و برگه درخواست شرکت در جشنواره را از طریق پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir دریافت کنند.

انتهای پیام/31/34