به گزارش هنرآنلاین، آثار لئون کهن در نگارخانه آفتاب و ۲۰ تا ۳۰ مهردر نگارستان قبا به نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر با تکنیک‌های رئالیسم، امپرسیونیسم، کلوریسم، کمپوزیسیون درابعاد ۵۰* ۷۰ با موضوعاتی نظیر مناظر زیبای طبیعت، دریا، تالاب‌ها، دشت‌ها، گونه‌های گیاهی کویر وروستاهای ایران از این هنرمند ۸۸ ساله درمعرض دید عموم قرارمی گیرد.

لئون کهن متولد۱۳۰۳ خود را یک نقاش خودآموخته می‌داند. وی تحصیلاتش را درشته‌های هتلداری و صنایع غذایی در سطح کار‌شناسی در کشورفرانسه ادامه داده است و پس ازهشت سال کار در کشتی‌‌های مسافری و باری که به گفته وی در هنرش تاثیر بسزایی داشته به وطن بازگشته است.

زیبایی‌های ایران الهام بخش اکثر تصاویرارایه شده ازاین هنرمند است و تاکنون بیش از ۵۰۰ اثر نقاشی با مضامین مختلف از مناظر زیبا وطبیعت ایران را به تصویر کشیده است که از میان آنها تابلوی «برگ ریزان - چه زیباست کردستان» این هنرمند از سوی اداره کل هنرهای تجسمی برای موزه خریداری شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از تاریخ ۱۵ تا ۲۷ مهر از ساعت ۹ تا ۱۹ به نگارخانه آفتاب واقع در خیابان شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده، فرهنگسرای آفتاب مراجعه و از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ مهر از ساعت ۹ تا ۲۱ به نگارستان قبا واقع در ابتدای پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگسرای قبا مراجعه کنند.

انتهای پیام/31/34