به گزارش هنرآنلاین، محمود فرهنگ، کارگردان تئاتر گفت: من از اولین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، در این جشنواره حضور داشتم، و به جرأت می‌توانم بگویم بهترین مخاطب‌های تئاتر کودک را در همدان دیدم؛ چه در سال‌های نخست و چه اکنون که این جشنواره بین‌المللی شده و بسترهای مناسبی برای آن مهیا شده است.

فرهنگ ادامه داد: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به یک برنامه ریزی بلند مدت و مدون نیاز دارد تا چشم انداز درست و دقیقی برای این جشنواره ترسیم شود.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره در طول چند روز برگزار شده و به اتمام می‌رسد؛ اما نیاز است تئاتر کودک در طول سال هم زنده و هم پویا باشد.

فرهنگ بیان کرد: متأسفانه ما فقط یک سالن برای تئاتر کودک در تهران و یک جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان داریم، پس بقیه شهرهای ایران چه می‌شود؟! این برای کشور ما که میلیون‌ها دانش آموز کودک و نوجوان در آن زندگی می‌کنند اصلاً کافی نیست.

وی گفت: تئاتر بهترین و تأثیرگذارترین وسیله در امر تعلیم تربیت است و مسئولان نباید از این موضوع غافل شوند.

فرهنگ تأکید کرد: حالا که جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به خانه خود بازگشته، فرصت خوبی است تا اندکی عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم و در راستای پیشرفت آن گام برداریم.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهرماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/