43به گزارش هنر آنلاین، اثر در بخش مسابقه فیلمنامه نویسی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

هیات انتخاب این بخش پس از بررسی 287 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ، 43 اثر را برای بخش مسابقه انتخاب کرد.

اسامی آثار سومین دوره مسابقه فیلمنامه نویسی جشنواره فیلم کودک متعاقبا از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد.

امسال استقبال چشمگیری از بخش مسابقه فیلمنامه نویسی شده جشنواره فیلم کودک شد به گونه‌ای که آمار فیلمنامه‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره با دوره‌های قبلی قابل قیاس نیست. آمار فیلمنامه‌های امسال بیش از 2 برابر آثار جشنواره بیست و پنجم است.

مسعود کرامتی (نویسنده، کارگردان و بازیگر)، غلامرضا رمضانی (نویسنده و کارگردان سینما)،‌ محمد حسین نیرومند (کارشناس فرهنگی و سینما)،‌ علی روئین تن (نویسنده و کارگردان سینما)، حمید جمدر (کارشناس سینما)، شهرام اشرف ابیانه (کارشناس سینما)، مصطفی جمشیدی (نویسنده و کارشناس سینما)، حمید سلیمی (فیلمنامه نویس و کارشناس سینما) و مینو فرشچی (فیلمنامه نویس) اعضای هیات انتخاب و داوری سومین مسابقه فیلمنامه نویسی کودک هستند.

فیلمنامه‌های برگزیده این بخش در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کودک تقدیر می‌شوند.

***********

امسال حضور 76 میهمان خارجی در بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان قطعی شده است.

این میهمانان، شامل داوران بزرگسال و کودک بخش بین الملل جشنواره، برخی از عوامل فیلم ها، داوران سیفژ و یونیسف و تعدادی از کارشناسان و هنرمندان شناخته شده سینمای کودک و نوجوان می شود که اسامی آن ها متعاقبا از سوی روابط عمومی جشنواره اعلام خواهد شد.

امسال آثاری از 34 کشور جهان در جشنواره فیلم کودک به نمایش در می‌آید و با توجه به میهمانان حاضر در جشنواره، تعداد کشورهای که در این رویداد حضور دارند بیش از 40 خواهد شد.

از آسیا 11 کشور، از اروپا 18 کشور، از آفریقا کشور صاحب صنعت سینمای مصر، از آمریکا 3 کشور و از قاره استرالیا یک کشور در جشنواره امسال فیلم دارند.

کشور جمهوری چک با 15 فیلم ، کرواسی با 14 فیلم، جمهوری کره با 12 فیلم، فرانسه با 8 فیلم، انگلیس با 7 فیلم، روسیه با 6 فیلم و اندونزی با 4 فیلم بیشترین آثار را در جشنواره فیلم کودک دارند.

**********

28 خبرنگار نوجوان در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

این نوجوانان پس از شرکت در آزمون ورودی این بخش توانستند، گواهی حضور در جشنواره را کسب کنند.

پس از برگزاری آزمون ورودی خبرنگاران نوجوان، 28 متقاضی شامل 26 خبرنگار و 2 عکاس توانستند با کسب نتیجه برتر به عنوان خبرنگار و عکاس نوجوان جشنواره معرفی شوند.

نفرات برگزیده در این دوره از آزمون باید در کلاس مهارت خبرنگاری دوره مقدماتی که در پنج شنبه و جمعه، 13 و 14 مهر ماه با حضور اساتید برجسته خبرنگاری و روزنامه‌نگاری برگزار می شود، حضور یابند و در پایان کلاس‌ها برای خبرنگاران گواهی مهارت صادر می‌شود.

اسامی خبرنگاران برگزیده در بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان عبارت است از: 1. فاطمه فرهنگ 2. ستاره نجفی 3. سپیده نجفی 4. هدیه انوری زاده 5. آوا زردخشو 6. مهدیه شیخ 7. فائزه آقاجان 8. کیمیا صادقی 9. بهنوش جاقربان 10. علی رنجکش 11. فاطمه معتمدی 12. محمد حسین گلستان پرور 13. علی فتحی 14. مائده سادات طباطبائیان 15. شقایق چیتی 16. عاطفه خانی 17. معین مرتضوی 18. علیرضا جعفری 19. سروش فدایی تهرانی 20. فاطمه کفعمی 21. محمد منزه 22. پگاه دهقانپور23. رضا نکویی 24. محمد مهدی صدر الدین

25. شبنم زارعی 26. امیدرضا ساکت 27. مسیح حسین زاده (عکاس) 28. محمد امین شفیعی (عکاس) .

***********

کاروان فرهنگی اختصاصی جشنواره فیلم کودک در مناطق زلزله زده مستقر شد

سرپرست امور جشنواره‌های بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کاروان اختصاصی فرهنگی جشنواره فیلم کودک، از صبح سه شنبه 11 مهر ماه به منظور ارتقای روحیه نشاط و شادابی در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی مستقر شد.

ناصر باکیده سرپرست امور جشنواره با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: قبل از آغاز رسمی جشنواره در شهر اصفهان، 5 کاروان فرهنگی به سمت استان‌های مرزی کشور حرکت کرده‌اند و کلیه این استان ها را پوشش خواهد داد.

وی افزود: همچنین از صبح روز سه شنبه 11 مهرماه، کاروان اختصاصی جشنواره در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی مستقر شد تا در بین کودکان و نوجوانان این مناطق حضور یابد.

باکیده تصریح کرد: این حضور مصادف با برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله نمایش فیلم به صورت پرتابل و توزیع بسته‌های فرهنگی فارابی شامل فیلم و لوازم التحریر است و همچنین هدایای ویژه‌ای هم از سوی آستان قدس رضوی در اختیار کودکان این مناطق قرار خواهد گرفت.

سرپرست امور جشنواره بیست ‌و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در خاتمه تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که این کاروان در مناطق روستایی 3 شهر زلزله زده حضور یابد و به اجرای نمایش موزیکال برای کودکان بپردازد تا شاهد شکل گیری فضای پرنشاطی را در این مناطق شاهد باشیم.

*********

300 سازه تبلیغاتی با محوریت حضرت زهرا (س) در سطح شهر اصفهان نصب می‌شود.

مدیر تبلیغات ستاد اجرایی استانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان گفت: 300 سازه تبلیغاتی با محوریت حضرت زهرا (س) و شهدای هسته‌ای در ایام برگزاری جشنواره فیلم کودک در سطح شهر اصفهان نصب می‌شود.

هادی نباتی در گفت‌‌‌گویی با اشاره به این که امسال فضا‌سازی تبلیغاتی جشنواره فقط به محیط شهری و مکان‌های برگزاری جشنواره محدود نمی‌شود، گفت: برای نخستین بار ظاهر مدارس شهر اصفهان نیز برای برگزاری جشنواره تزیین می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: در این طرح قصد داریم تا با استفاده از اقلام تبلیغاتی ویژه‌ای که تهیه شده، شور و نشاط جشنواره را به مدارس ببریم و بچه‌ها را برای شرکت در این رویداد فرهنگی بزرگ آماده کنیم.

مدیر تبلیغات ستاد اجرایی جشنواره تاکید کرد: اوج فعالیت‌های تبلیغاتی جشنواره از 7 مهر ماه و همزمان با میلاد ثامن الائمه (ع) آغاز شده و تا پایان جشنواره ادامه دارد.

وی با اذعان بر اینکه تبلیغات فضایی و شهری یکی از بخش‌های مهم است، گفت: ایجاد جو جشنواره‌ای در شهر بسیار مهم است و در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای که تدارک دیده شده تا برای چند روز شهر رنگ و بوی حضور پروانه‌های جشنواره بیست و ششم را به خود بگیرد.

نباتی عنوان کرد: حدود 300 تابلو شهری با موضوع حضرت زهرا (س) و شهدای هسته‌ای با استفاده از بنرها همراه با تصویر کودکان در حال نصب است همچنین پایه سازی مدارس با عکس کودکان نیز در دست اقدام می باشد.

وی توزیع 10 هزار برگ تمرین (فلش کارت) رایانه ای در کشور را از دیگر فعالیتهای ستاد تبلیغات جشنواره دانست و در این رابطه متذکر شد: بسته ای از شهرداری اصفهان با 10 هزار برگ تمرین (فلش کارت ) رایانه ای آماده شده که در حال حاضر در کل کشوربین کودکان و نوجوانان در حال توزیع است به دنبال این برنامه و همچنین همراهی با کودکان زلزله زده یک اتوبوس با اقلام فرهنگی شامل فیلم و فلش کارت به مناطق زلزله زده در قالب کاروانی فرستاده شده است.

مدیر تبلیغات جشنواره با اعلام این مطلب که از دو ماه پیش تا کنون بیش از 20 جلسه کارشناسی برای انجام تبلیغات برگزار شده، گفت: در بحث تبلیغات محیطی جشنواره در اصفهان، ستاد اجرایی از دو ماه پیش آغاز به کار کرده و بیش از 20 جلسه کارشناسی با حضور صاحب نظران انجام شده و می توان گفت که امسال فضای تبلیغات با سال گذشته متفاوت است به گونه ای که درگیر شدن مخاطب کودک و نوجوان متفاوت تر از سال های دیگر صورت گرفته است.

*********

معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان گفت: امروز با توجه به نگرش مقام معظم رهبری و با تاثیرات شگرف انقلاب اسلامی، در فضای جامعه امکان ایجاد جهش‌های فرهنگی مهیاست و جشنواره فیلم کودک بستر مناسبی برای ایجاد یک جهش بزرگ فرهنگی است.

محمد مهدی اسماعیلی در گفت‌وگویی با اشاره به این که جشنواره موقعیت خوبی برای اجرای کارهای بزرگ فرهنگی دارد، گفت: در کنار کارهای بزرگ فرهنگی که می‌توان در بستر جشنواره فیلم کودک انجام داد این جشنواره موقعیت خوبی برای ایجاد تحولات اجتماعی و افزایش شور و نشاط در جامعه است.

وی همچنین تصریح کرد: ظرفیت مناسبی برای فعالیت های فرهنگی به ویژه سینما در اصفهان وجود دارد که باید بگویم متاسفانه از این پتانسیل به خوبی استفاده نشده و این موضوع دلایل مختلفی دارد. اما خوشبختانه نخبگان بر سر استفاده از این توانایی به توافق رسیده‌اند و مطمئنم در آینده نزدیک گام‌های بلندی در این راستا برداشته می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان با تشکر از شهرداری اصفهان به خاطر ساماندهی جشنواره فیلم کودک در اصفهان خاطرنشان کرد: در هماهنگی با سایر شهرداری‌های استان این امکان برای ما مهیاست که جشنواره در سطح استان به بهترین شکل ممکن برگزار شود و نگاه ما نیز به جشنواره یک نگاه فرابخشی است که همه باید در تحقق آن مشارکت کنند.

وی با اعلام این مطلب که حاضریم که از بودجه فرهنگی استان برای تولید فیلم‌های حوزه کودک و نوجوان مبالغی را اختصاص دهیم، افزود: با اختصاص این بودجه علاوه بر این که سینمای کودک و نوجوان کشور را غنا می بخشیم زمینه رشد و مشارکت بیش از پیش هنرمندان اصفهانی را در جشنواره را نیز فراهم می کنیم.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

پایان پیام/