به گزارش هنر آنلاین، بعد از ظهر دوشنبه 10 مهرماه آنهایی که از میدان آزادی سنندج به سمت خیابان فردوسی می رفتند، متوجه جمعیت عظیمی می شدند که مقابل پردیس سینمایی بهمن ایستاده اند تا مراسم افتتاح این سالن را از نزدیک ببنیند. در کنار مسئولان و مدیران کشوری و استانی، روحانیون و هنرمندان شاخه های مختلف شهر سنندج و عوامل فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» که برای آیین افتتاح این سینما آمده بودند، حضور گرم مردم سنندج جالب توجه بود، جمعیت آن قدر زیاد بود که سالن اصلی پردیس با باز شدن درب ها سریع از حاضران پر شد و صندلی ها کفاف حاضران را نمی داد.

برای آیین افتتاح پردیس بهمن مراسمی ویژه تدارک دیده شده بود، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده معاون هنری حوزه هنری، آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان، مهندس شهبازی استاندار کردستان، محمدهادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم، منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم "بوسیدن روی ماه"، مسعود رایگان و رابعه مدنی بازیگران این فیلم،سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره و جمعی از مدیران حوزه هنری و مقام های استانی در این مراسم حضور داشتند.

مراسم ساعت 17 با تلاوت آیات قرآن شروع شد و پس از آن با پخش سرود ملی ادامه یافت. اجرای موسیقی توسط گروه چهل دف اولین بخش این برنامه بود، این گروه موسیقی مجموعه اشعاری در ستایش حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) خواند و پس از آن آیت الله حسینی شاهرودی با خیر مقدم به حاضران و مسئولان و مدیرانی که در جلسه حضور داشتند گفت: خوشحالم که در این شهر فرهنگی شاهد افتتاح این پردیس سینمایی هستیم و تشکر می کنم از مسئولانی که با تلاش و حمایت آنها این بنای ارزشمند به بهره برداری رسید. مردم هنردوست این شهر شایسته چنین هدیه ای هستند. پردیس سینمایی بهمن می تواند زمینه ارتقای فرهنگی این شهر را فراهم کند، این استان دارای فرهنگی غنی است، جامعه ایرانی دین و فرهنگی غنی دارد که ریشه درباورهای الهی و معنوی دارد، کتاب خدا و شریعت منابع غنی برای فرهنگ ما است. فرهنگ،فطرت انسانی و روح خداجویی در فرهنگ ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در غرب انسانیت بیشتر از جنبه مادی گرایی دیده می شود، اما برای ما وجه خداجوی انسان متعالی و ارزشمند است. در هنر هم به دنبال این هستیم تا این بخش را برجسته کنیم. هنر ما این است که بتوانیم در دنیای مادی امروز، ارزش های ناب الهی را با ابزار هنر به مردم جهان معرفی کنیم. تجربه نشان داده هرگاه هنرمندان ایرانی زیبایی های فرهنگ و دینمان را در آثارشان برجسته کرده اند مخاطب داخلی و خارجی از آن استقبال کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: استان کردستان در همه ابعاد در حال رشد و شکوفایی است و با سرعت در مسیر پیشرفت قدم برمی دارد، همان طور که کشورمان ایران اسلامی در حال رشد و پویایی است و توطئه های غرب و تحریم ها هم ما را از رسیدن به نقطه پیشرفت بازنمی دارد. استان کردستان استعدادهای درخشانی در هنر، علم و صنعت دارد. ضریب امنیت بالایی در این استان وجود دارد و خوشبختانه شرایط رو به بهبود است، افتتاح پردیس سینمایی بهمن هم یکی از امکاناتی است که شهر سنندج برای ارتقای فرهنگی مردم عزیز به آن نیازمند بود.

پس از پایان سخنان نماینده ولی فقیه در استان کردستان، لوح تقدیر و هدایایی از سوی هنرمندان حوزه هنری به استاندار این شهر مهندس شهبازی اهدا شد. شهبازی در سخنانی کوتاه از افرادی تشکر کرد که برای راه اندازی پردیس سینمایی بهمن تلاش کرده اند، وی گفت: از دو سال پیش که به عنوان خدمتگزار به استانداری آمدم یکی از دغدغه هایم وضعیت این سینما بود، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران و دوستانم امروز یکی از نیازهای فرهنگی شهر سنندج تامین شده است.

شهبازی گفت: این پردیس سینمایی با هزینه سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید، حضور من در این پروژه مانند یک کوهنوردی دشوار بود، دشواری های کار را در روز اول نمی دانستم اما هر چه کار پیش رفت، بیشتر متوجه بزرگی این پروژه شدم. این هدایا را به مردم فرهنگ دوست سنندج تقدیم می کنم.

پخش تیزر سینما بهمن که مراحل ساخت و ساز این سینما را نشان می داد، بخش بعدی این برنامه بود، سالن مملو از جمعیت در میانه های برنامه آنقدر شلوغ بود که گروهی از علاقمندان ایستاده مراسم را دنبال می کردند. اهدای حکم امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان توسط محسن مومنی شریف و مهندس شهبازی و بیاتیان نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از بخش های این برنامه بود.

مرادی در سخنانی از روند ساخت پردیس سینمایی بهمن و مشکلات آن گفت و تاکید کرد: این سینما بهترین سالن غرب کشور و از نظر امکانات دومین پردیس کشور است. پردیس سینمایی بهمن 760 صندلی و جایگاه ویژه معلولان و جانبازان دارد. نگارخانه، آتلیه عکاسی، فست فود، سه سالن مجهز به سیستم دالبی دیجیتال و گیم نت و ... از امکانات فرهنگی این پردیس است.

پس از پخش تیزر فیلم سینمایی "بوسیدن روی ماه" با صدای محمد اصفهانی نوبت به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری رسید تا در سخنانی کوتاه از اهمیت افتتاح پردیس سینمایی بهمن برای مردم سنندج صحبت کند، وی نیز سخنانش را با سپاس از افرادی شروع کرد که در بهره برداری این سینما تلاش کردند و افزود: استانداری کردستان شبانه روزی و در تعطیلات هم پیگیر بودند تا در روند ساخت و ساز این سینما وقفه نیفتد. مردم سنندج قدر این مسئولان که از شهرهای دیگر آمده اند اما با دلسوزی و تعهد برای آنها زحمت می کشند، می دانند.

وی افزود: امیدوارم در این پردیس شاهد اکران فیلم های باارزشی باشیم. آثاری که پس از دیدنشان با فرهنگ، نیاکان و ارزش هایمان آشنا شویم. خوشحالم که این پردیس با فیلم "بوسیدن روی ماه" افتتاح می شود. فیلمی که بسیاری از ارزش ها را دوباره برایمان تداعی می کند. نکاتی را به خاطرمان می آورد که فراموش کرده ایم. امیدوارم بتوانیم به سینمای مطلوب و فرهنگی نزدیکتر شویم.

پس از سخنان رئیس حوزه هنری از منوچهر محمدی تهیه کننده این فیلم، رابعه مدنی و مسعود رایگان بازیگران این فیلم با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد. اگرچه برنامه به پایان رسیده بود اما حضور عوامل فیلم باعث شد جمعیت حاضر در سالن به شدت آنها را تشویق کنند. پس از استراحتی کوتاه، فیلم سینمایی "بوسیدن روی ماه" به عنوان نخستین فیلم پردیس سینمایی بهمن روی پرده رفت. سالن اصلی نمایش فیلم مملو از جمعیت بود، اما پردیس بهمن میزبان خانواده ها و جوانانی بود که یک بعد از ظهر پاییزی را در آن سپری می کردند. نگارخانه، سالن های جانبی و فضاهای اطراف سالن مملو از جمعیتی بود که حضورشان نشان می داد شهر سنندج تشنه چنین فضاهایی است.

در حالی که نمایش فیلم شروع شده بود، نمایندگان رسانه های مختلف مشغول مصاحبه با مدیران حوزه هنری و عوامل "بوسیدن روی ماه" بودند، بازار گرفتن امضا و عکس یادگاری هم داغ بود، به نظر می رسید افتتاح پردیس سینمایی بهمن تنها یک اتفاق برای سینمادوستان این شهر نیست، یک رویداد خوش یمن برای همه مردم سنندج است، همه آنهایی که پنج سال پشم انتظار تولد یک پردیس ماندند.

غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی سازمان توسعه سینمایی سوره، محمود کاظمی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره، سیدصادق پژمان مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و ... از حاضران در این مراسم بودند.

پایان پیام/