رویا افشار بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با هنر آنلاین در مورد حضور زن در سینما و اینکه چرا کمتر در حوزه بازیگری سینما فعالیت می کند گفت : همه چیز دست به دست هم داده که حضور زن در سینما چندان پر رنگ و جدی نباشد و به جز چند فیلم انگشت شمار تصویر کامل و درستی از زن ارائه نمی شود . در کشوری زندگی می کنیم که ورود به عرصه هنر منحصر به هنرمند و اهالی هنر نمی شود و سیستم و دیدگاهی در حوزه ها ی مختلف هنری مدیریت می کند و فکر می کنم مشکل اصلی مربوط به همین مدیریت است که به برخی از مسائل و ارزش ها بی توجهی می کند . ساده نگری آفت بزرگی است که به تمام مسائل در سینما و تلویزیون لطمه زده است و توجه به یک سری مسائل نه چندان مهم معطوف است و این نگاه باعث عدم کیفیت فیلمها می شود.

بازیگر مجموعه آئبنه با اشاره به کمبود فیلم نامه های خوب برای بازیگران میان سال افزود : این مسئله هم به سیاست گذاری های نادرست مدیران فرهنگی برمی گردد . در مقطعی تمام توجه به حضور بازیگران جوان در فیلم ها می شود و اغلب این فیلم نامه ها در این حیطه نوشته می شد . نباید فراموش کنیم که مسائل و دغدغه های جوانان با مسائل میان سالها در ارتباط است و باید به موازات هم مورد توجه قرار بگیرند . پرداختن به زندگی آدمهای میانسال به دلیل تجربه هایی دارند به لحاظ دراماتیک بسیار جذاب است و سینمای ما نسبت به این قابلیتها بی توجهی می کند.

وی در مورد حضور تاثیر گذار همکاری با کارگردانی که درموفقعیتش در دوران بازیگریش نقش داشته گفت : نسلی هستیم که کمتربا استاد داشتن روبه رو بوده ایم و به دلیل تغییر شرایط فرهنگی جامعه در بعد از پیروزی انقلاب در شروع کارمان با استاد شاخصی روبه رو نبودیم و بر طبق پشتکار و علاقه به رازهای بازیگری نزدیک شدیم .هنوز هم مشتاقانه منتظر رخ دادن اتفاقی در کار بازیگریم هستم . همیشه در کار بازیگری با دقت و وسواس نقش هایم را انتخاب می کردم و شاید به همین دلیل است که این سال های اخیر به صحنه تئاتر وبازی در صحنه تمایل زیادی پیدا کردم و بازی در صحنه امکان رشد ذهنی به من می دهد.