آزاد محمدی سازنده فیلم کوتاه داستانی جوخه در گفت وگو با هنرآنلاین در باره مضمون و حضور فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران عنوان کرد : در فیلم جوخه یک نگاه انسانی به شرایط آدمها وجود دارد و اینکه در شرایط سخت و دشوار بتوانند تصمیمی بگیرند که به خصائل انسانی پایبند باشند و یا اینکه از آن تخطی کنند . احترام و نگه داشتن کرامت انسانی ویژگی حائز اهمیتی است که باید به آن توجه کنیم .

او در ادامه با تاکید بر اهمیت جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران متذکر شد: بزرگترین دغدغه ام حضور در جشنواره و دیده شدن فیلمم توسط مخاطبان و شنیدن نظراتشان پس از تماشای فیلم است و امیدوارم مردم با حضور در جشنواره ، فیلم کوتاه دیدن برایشان تبدیل به یک عادت بشود .

داستان فیلم جوخه در فضای میدان جنگ و حضور یک سرباز در کوران جنگ در خط مقدم جبهه می گذرد و فیلم در دو بخش مسابقه ملی و بخش بین الملل حضور دارد و جوخه دومین فیلم کوتاه داستانی آزاد محمدی بعد از ساخت فیلم غروب حلزون است .

عوامل سازنده فیلم عبارتند از : نویسنده و کارگردان : آزاد محمدی ، مدیرتصویر برداری : محمد رسولی ، تدوین : عماد خدابخش ، طراحی و ترکیب صدا : آرش قاسمی ، بازیگران : نوید نوروزی ، نوید محمد زاده و احسان بیات فر و تهیه کننده : محمود عظیمی