"شمس لنگرودی" با اعلام این خبر در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: پیش از این بارها به من پیشنهاد ساخت تندیس توسط هنرمندان متعددی داده شده بود؛ اما من با تجربه بدی که برای ساخت فیلم مستند درباره خودم داشتم، ترجیح می‌دادم که تندیسی هم از من ساخته نشود تا این که به اصرار دوستان تصمیم گرفتم که به پیشنهاد حمیدرضا صادق زاده برای ساخت تندیس پاسخ مثبت بدهم.

وی افزود: اما هنوز از کم و کیف کار ساخت این مجسمه بی اطلاع هستم و تازه چهارشنبه هفته گذشته، کار قالب گیری ابتدایی این مجسمه انجام شد.

حمیدرضا صادق زاده هم که قراراست تندیس شمس لنگرودی را بسازد، گفت: من با توجه به علاقه‌ای که به شعر و شخصیت شمس لنگرودی داشتم؛ تصمیم گرفتم که تندیس شمس لنگرودی را بسازم و خوشحالم که این فرصت برای من فراهم شده است.

وی افزود: این مجسمه را دو برابر اندازه واقعی و با فایبرگلاس خواهم ساخت و امیدوارم که تا زمان قالب گیری مجسمه بتوانیم حامی پیدا کنیم که این مجسمه را برنزی بسازیم و در مکان مناسبی نصب و رونمایی کنیم.

شمس لنگرودی همچنین درباره تجدید چاپ آثارش گفت: به تازگی چاپ هفتم کتاب "تاریخ تحلیلی شعر نو" از سوی نشر مرکز منتشرشده است. همچنین چاپ هفتم کتاب "53 ترانه عاشقانه" ازسوی آهنگ دیگر، چاپ سوم "رباعی محبوب " من از سوی نشر مرکز منتشر شده اند. همچنین چاپ دوم مجموعه شعر "روزی که برف سرخ بارید" هم به اتمام رسیده که امیدوارم به‌زودی تجدید چاپ شود.

وی اضافه کرد: همچنین هنوز با گذشت سه سال تکلیف یک مجموعه شعر و رمانم در وزارت فرهنگ و ارشاد مشخص نشده است. رمان "شکست خوردگان را چه کسی دوست دارد" و مجموعه شعر "روزآفتابی تان بخیر گرگ برفی".

شاعر مجموعه "درمهتابی دنیا" با اشاره به مجموعه های جدیدش گفت: درحال حاضرگزیده شعرهایم از سوی انتشارات آمه در مرحله حروفچینی است، اما هنوز نامی برای این مجموعه انتخاب نکرده ام. همچنین مجموعه ای ازشعرهای تغزلی ام نیزآماده انتشاراست که ناشراین مجموعه آهنگ دیگر خواهد بود. همچنین زندگینامه ام را تا سال 1357 به زبان داستان نوشته ام.

لنگرودی درباره خودزندگی نامه اش گفت: هنوز نام قطعی خود زندگی نامه را انتخاب نکرده ام؛ اما به احتمال نام آن "دامن بلقیس" خواهد بود و دراین کتاب خاطرات زندگی ام را از دوران کودکی تا سال 57 به شیوه داستان کوتاه نوشته ام و راوی تمام این داستان ها اول شخص است.

لنگرودی درباره وجه تسمیه این کتاب گفت: زمانی که من دوساله بودم خدمتکاری درخانه ما کارمی کرد که بیماری سرع داشت، یک روزاو درحالی که من را در آغوش گرفته بود و روی پنجره نشسته بود غش کرد و من از دست او رها شدم و اتفاقی زنی به نام بلقیس از زیر پنجره ما رد می شد و شاهد این ماجرا بود و مرا گرفت، از این رو تصمیم گرفتم که نام این کتاب را دامن بلقیس بگذارم.

به گفته لنگرودی؛ همه ما در زندگی مان یک بلقیس داریم که به گونه ای یک جا مارا نجات داده است و درسرنوشت مان تاثیر گذاشته است ،هیچ معلوم نیست اگر بلقیس نبود من از این حادثه جان سالم به در می بردم یانه! لنگرودی همچنین درباره انتشار شعرهای موزون اش گفت: شعرهای موزون ام برایم جنبه تفننی دارند و من قصد انتشاراین شعرها را ندارم.

وی درباره حضورش درمیزگردها و شب شعرها گفت: این روزها نه میلی دارم و نه قصد این که در مجلس و نشست عمومی شرکت کنم و شعرخوانی داشته باشم و یا این که بخواهم درباره شعرسخن بگویم. ازاین رو قصد ندارم هیچ دعوتی را برای برنامه هایی که درباره شعردر داخل و خارج از کشور برگزارمی شود، قبول کنم.

لنگرودی همچنین درباره وضیعت فیلم مستندی که براساس شعرهایش توسط "آرش سنجابی" درحال ساخت است گفت: این فیلم مستند برخلاف تمام فیلم های مستندی که درباره شاعران و نویسنده ها ساخته می شود گفت وگومحور نیست و حتی با خودم نیز دراین فیلم کم گفت وگو شده است و قراراست شعرمحور باشد و فضاهایی را براساس شعرهای من بسازد.

وی افزود: فیلمبرداری این فیلم قراراست که تا پایان مهرماه به پایان برسد وانتشارات اختران حامی این فیلم است.