به گزارش هنر آنلاین،آکادمی اسکار روز گذشته اعلام کرد، "ست مک فارلن" مسئولیت اجرای هشتادو پنجمین مراسم جوایز سینمایی اسکار را برعهده خواهد داشت.

مک فارلن که برای اولین‌بار مجری مراسم اسکار خواهد بود،‌ از این ماجرا ابراز خرسندی کرد و گفت نهایت تلاش خود را انجام خواهد تا جایگزین مناسبی برای میزبانان قبلی مراسم اسکار باشد.

مک فارلن تابستان امسال در اولین تجربه کارگردانی‌اش فیلم پرفروش "تور" را جلوی دوربین برد. وی همچنین تهیه‌کنندگی و نویسندگی مشترک این فیلم را برعهده داشت که به فروش جهانی 420 میلیون دلار رسید.

وی همچنین در ساخت سریال‌های تلویزیونی چون "مرد خانواده" و "پدر آمریکایی" نیز مشارکت خلاقانه داشته است.

همچنین در آخرین روز از مهلت معرفی فیلم‌های خارجی به آکادمی اسکار، فیلم "سنگ صبور" ساخته‌ی عتیق رحیمی نماینده افغانستان در این رویداد بزرگ نام گرفت.

فیلم "سنگ صبور" به کارگردانی عتیق رحیمی،‌ نویسنده‌ی سرشناس افغان ساخته شده است که این فیلم را بر اساس رمان مقابل دوربین برده است. کمپانی "سونی پیکچرز" که حق پخش فیلم "سنگ صبور" را در آمریکا در اختیار دارد، از سپتامبر 2013 این فیلم را به روی پرده می‌برد.

عتیق رحیمی برای اولین‌بار پس از سال 2004 پشت دوربین رفت و کتاب برنده‌ی گنکور خود را به فیلمی سینمایی تبدیل کرد.

به گزارش ورایتی، فیلم "سنگ صبور" توسط میشل جنتیل با همراهی کمپانی‌های رازور فیلمز و کورنیشه پیکچرز تولید شده است که پیش از این در بازار فیلم جشنواره‌ی برلین عرضه شد.

"عتیق رحیمی" در سال 2004 اولین فیلم خود را براساس رمان "خاک و خاکستر" کارگردانی کرد که در جشنواره‌ی کن جایزه‌ی بخش "نوعی نگاه" را کسب کرد. وی با این کتاب در سال 1382 جایزه‌ی ادبی "یلدا"ی ایران را در بخش نویسندگان غیرایرانی فارسی‌زبان به خود اختصاص داد.

رمان "سنگ صبور" اولین کتاب فرانسوی‌زبان این نویسنده‌ی 50 ساله است که در سال 2008 جایزه‌ی گنکور، معتبرترین جایزه‌ی ادبی فرانسه را کسب کرد.

راسم اهدای جوایز سینمایی اسکار برای تجلیل از فعالیت‌های برجسته سینماگران در سال 2012 روز 24 فوریه ‌2013 در سالن تئاتر "دالبی" هالیوود برگزار خواهد شد و قرار است از شبکه تلویزیونی ای. بی.سی آمریکا و همچنین در 225 کشور جهان به صورت مستقیم به روی آنتن برود.

پایان پیام/