بهروز غریب‌پور در رابطه با اجرای اپرای عروسکی "حافظ" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: از 16 مهر اجرای اپرای عروسکی "حافظ" در تالار حافظیه شیراز آغاز می‌شود و تا 23 مهر اجرا در شیراز ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آرزوی دیرینش که اجرای اپرای عروسکی "حافظ" در شیراز بود محقق شد افزود: در گذشته اپرای عروسکی "مولوی" را در همین تالار اجرا کرده‌ایم و به دلیل استقبال خوبی که از این اثر انجام شد در اجرای اپرای "حافظ" تعداد اجراها را بیشتر کرده‌ایم، همچنین 20 مهر به مناسبت بزرگداشت حافظ مهمانان ویژه‌ای که به شیراز دعوت می‌شوند به تماشای اپرای "حافظ" می‌نشینند.

غریب‌پور بیان کرد: 9 مهر ماه تجهیزات و وسایل گروه به شیراز فرستاده شد و 13 مهر اولین گروه برای نصب سازه سیار راهی این شهر می‌شوند.

سرپرست گروه تئاتر عروسکی "آران" با اشاره به حضور این گروه در لهستان عنوان کرد: آذر ماه همزمان با ایام محرم به دعوت جشنواره عروسکی که در پایتخت تئاتر لهستان شهر کراکو برگزار می‌شود اپرای عروسکی "عاشورا" در این جشنواره اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که اپرای "حافظ" اجرای بین‌الملل خواهد داشت، گفت: برای حضور اپراهای "حافظ" و "مولوی" در ترکیه و گرجستان مذاکراتی داشته‌ایم و اخیرا در سفری که به ترکیه داشتم امکانات صحنه‌ای برای اجرا را در آنجا بررسی کردم.

غریب پور در پایان تصریح کرد: دعوت‌های مختلفی برای اجرا گروه "آران" از کشورهای مختلف انجام می‌گیرد اما اجرا در ابتدا نیاز به محل مناسب دارد که غالبا پیدا نمی‌شود و ایجاد مکان مناسب نیز هزینه بسیاری را نیاز دارد و نکته آخر حمایت از سفرهای گروه "آران" است.

انتهای پیام/54/53