به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی که برای شرکت در هفته فرهنگی ایران در روسیه عازم این کشور شده بود در جمع خبرنگاران روسی فیلم‌های هالیوودی را مروج اعتقادات و باورهای غرب با استفاده از ابزار هنر دانست.

وی در ادامه به تبلیغات منفی رسانه های بیگانه و غرب که درصدد تبیین مسایل غیر واقعی در باره ایران هستند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آزادی بیان و احترام به حقوق دیگران از ویژگی های بارز ملت ایران است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، ایران را کشوری به دور از هر گونه خشونت و جنگ طلبی عنوان و خاطرنشان کرد: روابط ایران با کشورها مسالمت آمیز و بر اساس حس انسان‌دوستی است.

وزیر ارشاد ادامه داد: اما هیچ زمانی به کشوری تعرض نخواهیم کرد و بر این باوریم که تمام مشکلات باید بر پایه گفت وگو و تبادل نظر حل و فصل شود.

وزیر ارشاد به همکاری مشترک سینمایی ایران با سایر کشورها اشاره و بر تداوم ساخت چنین فیلم هایی در آینده تاکید کرد.

وی تصریح کرد: آثار ایرانی عمدتا برگرفته از آموزه های دینی و اعتقادات و باور مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص گشایش هفته فیلم ایران در روسیه گفت: فیلم های برگزیده برای نمایش در هفته فرهنگی از جمله دو فیلم " راه ابریشم" و "جنگ سلیمان" در زمره بهترین آثار فاخر کشور هستند و مخاطبان فراوانی داشته‌اند.

" سید محمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به منظور دیدار با مسئولان و افتتاح هفته فرهنگی ایران در روسیه در روسیه به‌سر می‌برد.

دیدار با ایرانیان حاضر در روسیه، دیدار و گفت وگو با مسوولان روس و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و هنری از برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روسیه اعلام شده است.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و با حضور بیش از 50 هنرمند ایرانی از 10 تا 17 مهرماه سال جاری در مسکو و سنت پترزبورگ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/