به گزارش هنرآنلاین، رونالد مایر، مجسمه‌ساز آلمانی با اشاره به اینکه همیشه به طور هم‌زمان در حال کار روی چند پروژه است، درباره ایده طرح‌هایش گفت: دنیای ما یک دنیای سه بعدی است. از هر چیزی که در اطرافمان است می‌شود طرح زد.

او با بیان اینکه به رقابت و انتخاب به عنوان اثر بر‌تر فکر نمی‌کند، افزود: من به نتیجه نهایی فکر می‌کنم. آنچه که اهمیت دارد این است که کارم را خوب انجام بدهم.

مایر با بیان اینکه به اشکال ریاضی و کاربرد آن‌ها در طبیعت علاقه‌مند است، گفت: مجسمه من در این سمپوزیوم یک بازی فکری است. در واقع فرق انسان و حیوان این است که انسان می‌تواند فکر کند و تئوری داشته باشد.

مایر متولد سال ۱۹۵۴ میلادی در آلمان است. او ۴۰ سال است که به ساخت مجمسه می‌پردازد. او شرکت در سمپوزیوم‌های مختلفی در کشورهای آلمان، مجارستان، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، کره جنوبی، ایتالیا و استرالیا را در کارنامه خود دارد.

مایر با بیان اینکه از حضور در ایران لذت می‌برد، عنوان کرد: مردم ایران مهربان هستند و در سمپوزیوم هم فضای بسیار خوبی ایجاد شده است.

طرح رونالد مایر، از میان طرح‌های ارسالی ۹۹ نفری انتخاب شده است که از ۳۶ کشور جهان برای شرکت در چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اعلام آمادگی کرده بودند.

وی با بیان این‌که یکی از نکات مثبت چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی تهران، حضور دانشجویان مجسمه‌سازی است، گفت: در کشورهای دیگر معمولا در سمپوزیوم‌ها دو الی سه نفر شرکت می‌کنند و دانشجو‌ها اجازه حضور ندارند و در برنامه‌ها و سمپوزیوم‌هایی که دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند، حاضر می‌شوند.

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از ۲۷ شهریور در باغ موزه قصر شروع به کار کرد و تا ۱۶ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/31/34