به گزارش هنرآنلاین، مصطفی مشایخی، مدیرکل ارشاد استان مرکزی، در بازدید از پروژه تالار مرکزی عنوان کرد: روند احداث تالار مرکزی مطلوب است و امیدواریم با بهره‌برداری از آن همان‌طور که پیش‌بینی می‌شود شاهد تحول بزرگی در برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشیم.

وی بیان کرد: این پروژه که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان محسوب می‌شود، تالار مرکزی استان است که در قالب سایت فرهنگی هنری طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: به منظور ساخت و تکمیل این مجموعه 245میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که با اختصاص بودجه عملیات اجرایی شدت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امسال سال پایانی خدمت دولت دهم است، خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام طرح‌های وزارت ارشاد تا پایان دولت دهم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مشایخی افزود: این تالار که کارفرمای احداث آن وزارت ارشاد است، جزو طرح‌های مهر ماندگار و دارای بودجه ملی است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی تالار مرکزی اراک از سال 86 در زمینی به وسعت 12 هزار متر با زیربنای 14 هزار متر مربع و بخش‌های متنوع است که با تکمیل آن، بخش قابل توجهی از نیاز استان به فضاهای فرهنگی برطرف می‌شود.

مشایخی یادآور شد: این تالار که جزو هشت تالار طرح مهر ماندگار است، دارای سالن آمفی‌تئاتر به ظرفیت 700 نفر، سالن تخصصی موسیقی به ظرفیت 400 نفر و سالن آمفی‌تئاتر روباز به مساحت 800 مترمربع است.

وی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت 30 درصدی برخوردار است، عنوان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، این تالار اوایل سال 92 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/