به گزارش هنرآنلاین، کتاب "دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی" که به بررسی و تحلیل بیش از 300 فیلم هالیوودی می‌پردازد به قلم حجت‌الاسلام امین خندقی در قالب هفت فصل با عناوین اخلاق، سینمای دینی، رفتارها و ارزش‌های فردی، رفتارها و ارزش‌های اجتماعی، انسان در تعامل با دیگران، جریان‌ها و فرقه‌ها و گرایش‌ها تهیه و تنظیم شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های تصویری بحث می‌شود، مسائل مرتبط با دین است. بحث‌های دینی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که بررسی و تبیین هر بخش در علمی از علوم دینی قرار می‌گیرد. بخشی از این علوم را تحت حوزه گرایش و رفتار می‌شناسیم که آن‌ها را دو علم اخلاق و فقه پوشش می‌دهد.

در ادامه کتاب آمده است: مطالعه و بررسی دسته خاصی از فیلم‌ها که میان مخاطبان عام و خاص، اقبال یافته‌اند ما را به نتایج مهمی در سنجش نگرش تولیدکنندگان و مخاطبان رهنمون خواهد ساخت. نوشتار پیش رو به بررسی و تحلیل موضوعاتی مرتبط با حوزه گرایش‌ها و رفتارها می‌پردازد که در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی نمود روشن‌تری دارد.

در این نوشتار ابتدا بحث مختصری درباره مباحث اخلاقی و سینمای دینی ذکر می‌شود و پس از آن موضوعات مرتبط با حوزه‌های یاد شده در فیلم‌ها به صورت دسته‌بندی توصیف و تحلیل می‌شوند.

کتاب "دین و سینما؛ آموزه‌های اخلاقی و ارزشی" در 310 صفحه، در شمارگان 2 هزار جلد به چاپ رسیده و با قیمت 8 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/