به گزارش هنرآنلاین، فرج‌الله عارفی عصر امروز در همایش امنیت پایدار و توسعه جنوب کرمان در رودبار جنوب اظهار کرد: در جامعه‌ای که عدالت در آن اعمال نشود، امنیت هم نخواهد بود و عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌تواند در هر منطقه ایجاد امنیت پایدار کند.

وی افزود: عدالت در توزیع اعتبارات مهم است و در دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده اما فاصله زیاد است و مشکلاتی هم وجود دارد.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در حوزه صنعتی توجه زیادی صورت نگرفته است و عدالت در جنوب کرمان در زمینه توسعه صنعتی شکل نگرفته و باید مدنظر قرار گیرد و اگر توسعه صنعتی شکل بگیرد امنیت پایدار هم به دنبال دارد.

عارفی گفت: یکی دیگر از مقوله‌های ایجاد امنیت توجه به هویت فرهنگی هر منطقه است و هویت جنوب کرمان گویش جنوب است که حدود یک‌میلیون نفر در جنوب با گویش خاص زندگی می‌کنند و به گویش آنها بی‌توجهی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز کرمان به گویش یک‌میلیون نفر از مردم جنوب کرمان بی‌تفاوت است و به این مسئله هیچ توجهی ندارد و بی‌توجهی به عناصر فرهنگی هر منطقه بی‌توجهی به هویت و اصالت منطقه است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: حفظ بزرگ‌ترین اکوسیستم تنظیم کننده جنوب کرمان که همان دریاچه جازموریان است یکی از واجبات در منطقه است و این دریاچه در حال نابودی است.

عارفی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ستاد راهبردی جنوب کرمان می‌تواند توازن عدالت در شمال و جنوب استان را محقق کند و امیدواریم این ستاد به زودی تشکیل جلسه دهد تا بخشی از مشکلات جنوب برطرف شود.

انتهای پیام/