به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، چندی پیش مراسمی به بهانه بزرگداشت ناصر عبداللهی و برخی از هنرمندان از دست رفته یادمانی در کیش برگزار شد که نقل قول های متناقضی از آن در مطبوعات انعکاس پیدا کرد. نوید عبداللهی (پسر زنده یاد ناصر عبداللهی) از اینکه متولیان برگزار کننده این یادمان خانواده این مرحوم را برای این مراسم دعوت نکرده بودند بسیار ناراحت شده بود. وی از این موضوع اظهار گلایه کرده و در گفت و گو با رسانه‌های مختلف گفته بود: یادواره زنده‌یاد پدرم بدون حضور هیچکدام از اعضای خانواده‌اش برگزار شد و تنها مادربزرگم در این برنامه بود که وی هم با هزینه شخصی این سفر را انجام داده است.

فرزند ارشد زنده یاد عبداللهی در بخش دیگر از صحبت های خود خاطرنشان کرده بود که پیش از اجرای برنامه،یکی از مسؤلان به صورت شفاهی درباره برگزاری این برنامه گفته بود اما بعد از آن هیچ پیگری برای دعوت از خانواده ناصر انجام نشد.

به گفته نوید عبداللهی، یادمانی که برای پدرم، شهریور امسال در کیش برگزار شد بیش از پرداختن به شخصیت این خواننده مردمی، نوعی فستیوال تبلیغاتی بود.

وی در ادامه گفته است: برای برگزاری این یادمان یک نظر سنجی در فضای مجازی شد که من در آن شرکت نکردم. واقعیت این است که این سالگرد فستیوال از آب درآمد و عده ای از مردم را به نام ناصر عبداللهی جذب کرداما هیچ اقدامی برای خود پدرم انجام نشد و این چندان جالب نبود. در واقع وقتی سالگرد برای کسی گرفته می‌شود، خانواده وی در اولویت قرار دارند اما در این سالگرد هیچکدام از افراد خانواده ناصر حضور نداشتند و کسی پیگیر این مسئله نشد؛ البته یک تماس کوتاه با من گرفته شد که این جای سوال دارد.

نوید عبداللهی در پایان صحبت های خود از دوست نزدیک پدرش که مدیر برنامه های وی هم بود اظهار گله مندی کرده بود و اینگونه حرفهای خود را به اتمام رسانده بود :مدیر برنامه‌های پدرم(رضا کریمی)در این سالگرد حضور داشتند که کم لطفی بزرگی کردند و من این را فراموش نمی‌کنم. این حرکت از رفاقت و همراهی ناصر دور بود. اینکه به اسم ناصر فستیوالی برگزار شد که حواشی بسیاری به همراه داشت و من همواره گفته‌ام که خاک پدرم را به یادمان‌های تجاری وی ترجیح می‌دهم.

در توضیح این صحبت ها رضا کریمی، مدیر برنامه ناصر عبداللی گفت: در این مراسم 27 نفر از خانواده ناصر عبداللهی حضور داشتند و تنها فرزندان این مرحوم در این مراسم حضور نداشتند که آن هم به دلیل کسالت پسر این مرحوم (نوید عبداللهی ) بود .

وی در ادامه گفت: به طور کلی برگزاری این مراسم بسیار سخت و دشوار بود اما همه ما به خاطر ارادت خاصی که به ناصر عبداللهی داشتیم تمامی این سختی ها را با جان و دل قبول کردیم.در این چند روز از حرف بسیاری از افراد ناراحت شدیم ؛زیرا خیلی ها معتقد بودند که این مراسم یک فستیوال بوده و جنبه تجاری داشته است؛ در حالیکه همه ما می‌دانیم که این یادمان به دلیل بزرگداشت هنرمندان از دست رفته کشورمان برگزار شده است.

مدیر برنامه ناصر عبداللهی در توضیح حضور نداشتن فرزندان این مرحوم گفت: من قبل از برگزاری این مراسم با نوید عبداللهی تماس گرفتم و او را در جریان تمامی مسائل قرار دادم . ما برای 30 نفر از اعضای خانواده مرحوم عبداللهی بلیت تهیه کرده بودیم که شش تا از این بلیط ها برای فرزندان و همسر این مرحوم بود . دو روز قبل از برگزاری مراسم به ما اطلاع دادند که این یادمان لغو شده است و از آنجاییکه سابقه لغو این مراسم زیاد بود به همین دلیل یقین پیدا کردیم که مانند همیشه این مراسم برگزار نمی‌شود. زمانیکه این برنامه لغو شد بلیت‌هایی که برای میهمانان و خانواده ناصر عبداللهی رزرو کرده بودیم به صورت خودکار واگذار شد .

یادمان ناصر تور گردشگری نبود!

کریمی در توضیح چگونگی برگزار شدن این مراسم اینگونه به هنرآنلاین گفت:به دلیل پیگیریهای آقای عامری ( رئیس منطقه آزاد کیش ) روز بعد به ما خبر دادند که می‌توانیم این یادمان را برگزار کنیم اما به دلیل همزمانی این برنامه با هفته دفاع مقدس نتوانستیم بلیت تهیه کنیم . در آن چند روز تمام تلاش خود را کردیم اما به دلیل هفته مقدس اجازه خط پروازی از بندرعباس به کیش را ندادند.

رضا کریمی در ادامه تاکید کرد: اگر شرایط برای گرفتن هواپیمای اختصاصی مهیا بود ما تمام تلاش خود را می کردیم اما در آن زمان هیچ کاری از دست ما ساخته نبود و به دلیل شکستگی پای نوید عبداللهی امکان سفر با کشتی برای وی مقدور نبود.

وی با اشاره به اینکه این مراسم متعلق به خانواده و دوستداران ناصر عبداللهی بود، خاطرنشان کرد: بسیاری از عزیزان این مراسم را با تور گردشگری اشتباه گرفته بودند؛ در صورتی که ما با این مراسم می خواستیم یاد عزیزان از دست رفته را بار دیگر زنده کنیم.

در ادامه این صحبت ها کریمی درباره چگونگی حضور ایتام در این مراسم گفت: من چندین بار با ناصر به مدرسه فرزندان علی ابن ابیطالب مجموعه دختران ایتام ، بی سرپرست و بد سرپرست رفته بودیم و این خواننده مردمی برای این کودکان برنامه اجرا کرده بود . ناصرهمیشه به من می گفت زمانی که من فوت کردم برای من مراسم ختم نگیرید و مراسم یادمان بگیرید و همه این کودکان را به آنجا دعوت کنید تا با حضور در مراسم کمی دلشان شاد شود؛در همین راستا ما 300 نفر از این ایتام را به این مراسم دعوت کردیم تا شاید به وصیت ناصر عبداللهی عمل کرده باشیم.

نوید از ناهماهنگی‎‌ها دلگیر بود

در ادامه این گزارش نسرین عبداللهی (خواهر زنده یاد ناصر عبداللهی ) صحبت های رضا کریمی را تایید و در توضیح حضور نداشتن فرزندان برادر خود در این یادمان اینگونه با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین سخن گفت: از یک هفته قبل رضا کریمی به ما اطلاع داد که 29 شهریور در کیش مراسمی برای یادمان برادرم برگزار می‌شود و من از نزدیک شاهد بودم که ایشان خیلی تلاش کردندتا این برنامه را به بهترین نحو برگزار کنند اما چند روز قبل از برگزاری این مراسم پرواز فرزندان برادرم لغو شد ، همچنین هواپیمایی کیش ایر دچار نقص فنی شد و به همین دلایل فرزندان برادرم نتوانستند در مراسم حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حتی آقای کریمی تقاضای برای پرواز ویژه کردنداما پرواز انجام نشد و نویدبه دلیل مشکلات جسمی نتوانست با کشتی سفر کند و در مراسم حضور داشته باشد اما من و مادرم برایمان مهم نبود که به چه شکلی می خواهیم سفر کنیم و فقط مهم این بود که در این یادمان حضور داشته باشیم. من در آن جا عشق و علاقه را در چشمان همه دیدم و این مراسم متعلق به همه بود.

نسرین عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه پسر برادرم بسیار مایل بود که در این برنامه حضور داشته باشد، افزود: نوید کمی از ناهماهنگی‌ها دلگیر شده است اما همه ما از برگزاری این یادمان خوشحال و خرسند هستیم و ما از همه دوستان تشکر و قدردانی می کنیم ، خیلی ها تلاش کردند تا این مراسم را بد جلوه دهند اما من فقط به انها می گویم مهم فقط زنده نگه داشتن یاد ناصر بود و بس!

خواهر زنده یاد ناصر عبداللهی تاکید کرد: به طور کلی این مراسم با یکسری فیلتر برگزار شد اما چون این مراسم درجنوب کشور برگزار شد برای همه ما نقطه عطفی بود و برای ما فقط این بود که اسم و یاد برادرم بعد از پنج سال زنده شود و به کمک عزیزان برگزار کننده این یادمان توانستیم به هدف خود برسیم.

گزارش از : غزاله سعادتی

انتهای پیام/46