مهری سویزی، با تاکید بر نیاز استفاده همه جانبه از امکانات در حوزه پوشاک در این باره به خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: برای بحث فرهنگسازی در زمینه مد و لباس اسلامی باید همه ظرفیت‌های ممکن را شناسایی و بازگشایی کنیم.

وی در ادامه افزود: در حقیقت تنها یک حوزه مربوط به طراحان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان است تا جایی که اگر همه این بخش‌ها را متصل کنیم، باز هم تا زمانی که مقبولیت و خواهندگی نسبت به طرح‌های تولیدی در بین مردم ایجاد نشود، به نوعی بی فایده است به این معنا که هنوز تا مقصد اصلی فاصله داریم.

سویزی توضیح داد: درواقع با اتصال حوزه‌های تولید باز هم اتفاقی که به دنبالش هستیم رخ نخواهد داد به همین خاطر معتقدم که باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید نمایشگاه‌های جذاب مجازی طراحی کنیم تا انواع مدل‌های ارائه شده در سطح کشور در این محیط‌ها با اعتبار لازم مطرح شود ضمن اینکه امکان خرید اینترنتی را نیز فراهم کنیم.

سویزی تصریح کرد: معتقدم باید در این زمینه مقداری به سودمندی اقتصادی فکر کنیم. یعنی قیمت را کمتر کنیم تا جاذبه برای انتخاب مردم بیشتر شود.

وی درباره استفاده از صنایع وابسته به مد گفت: استفاده از مکمل‌های هنری و صنعتی در این حوزه انکار ناپذیر است و اینگونه نیست که این امر را به سلیقه مدیران منوط کنیم.

سویزی استفاده از عکاسی مد را لازم خواند و گفت: قطعا وقتی همه ابزارهای حرکت به صورت سریع وجود دارد باید بهترین و راحت ترین راه را انتخاب کنیم. در نتیجه اگر بخواهیم در موضوع مد و سلیقه سازی یک حرکت غیر شعاری، فرهنگسازانه و رفتارسازانه داشته باشیم باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این بخش ها در مقوله گسترش حوزه مد و لباس عکاسی لباس است چرا که ارائه یک عکس دقیق از زوایای مختلف بسیار سودمند است.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان تاکید کرد: باید بتوانیم به ارائه عکسی بپردازیم که دارای قدرت باشد و بتواند با ذهنیت مخاطب همراه شود. به این معنا که عکاسی مد باید بتواند زیبایی، کاربرد، جنبه های ارزشی، کیفیت، رنگ و طرح اثر را به صورت درست و علمی به تصویر بکشد. لذا معتقدم که برگزاری نمایشگاه مد و لباس مجازی در کنار نمایشگاه های فیزیکی بسیار مفید است.

سویزی افزود: نمایشگاه مد و لباس آبان ماه تنها در تهران برگزای می شود لذا کسانی که در شهرستان ها زندگی می کنند امکان بازدید را ندارند بنابراین با راه اندازی نمایشگاه مجازی می توانیم حداقل این امکان را برای همه ایجاد کنیم ضمن اینکه این امر باعث ایجاد عدالت فرهنگی و اجتماعی که بخشی از اهداف ماست نیز می شود.

انتهای پیام/61