به گزارش هنرآنلاین، ابوالمعالی که با نمایش "تا آن جا که او به یاد داشت" از اصفهان در بخش تئاتر نوجوان این دوره از جشنواره حضور می‌یابد، تفکیک تئاتر کودک از نوجوان در این دوره از جشنواره را اتفاق مثبتی خواند و تأکید کرد: این اتفاق خوش‌یمن می‌تواند اتفاقات خوب و مثبتی را برای هر دو گروه سنی کودک و نوجوان رقم بزند.

وی با بیان اینکه نوجوانان در جشنواره‌های قبلی در بیشتر مواقع به فراموشی سپرده شده بودند، بیان کرد: با تفکیک این دو بخش از این پس تمرکز بر تئاتر نوجوان را بیش از پیش شاهد و ناظر خواهیم بود.

کارگردان نمایش "تا آن جا که او به یاد داشت" در خصوص شعار جشنواره تئاتر امسال و "نقش تئاتر در آموزش و تربیت مخاطب" افزود: تئاتر به خودی خود مملو از پیام‌های آموزشی است و از این منظر دارای اثرات تربیتی قابل توجهی است.

وی برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان را باعث ارتقای کیفیت آن برشمرد و پیشنهاد کرد شعار هر سال جشنواره تئاتر در مراسم اختتامیه جشنواره قبلی مطرح شود تا هنرمندان در یک سال فعالیت خود ،ذهن و فکر خود را به سمت تحقق شعار مطرح شده جلب کنند.وی با بیان اینکه نمایش "تا آن جا که او به یاد داشت" مختص رده سنی نوجوانان است، کار برای این رده سنی را جزو دغدغه‌های شخصی خود دانست.

ابوالمعالی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های تئاتر برای رده‌های سنی کودک و نوجوان دارای اثرات قابل توجهی است و می‌تواند آنها را برای زندگی آینده آماده سازد.

به گفته این کارگردان تئاتر سن نوجوانی یکی از سنین حساس از زندگی هر فرد است زیرا نوجوانی پل ارتباطی دوران کودکی و بزرگسالی است.

وی با بیان اینکه نوجوانان باید از تئاتر ویژه شخصیت خود برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: به طور قطع نوجوانان نمی‌توانند با فضای کودکانه تئاتر کودک و یا فضای بزرگسالانه در تئاتر بزرگسالان ارتباط برقرار کنند، بنابراین باید تئاتر خاص خود را به تماشا بنشینند و از این راه برای ورود به زندگی آینده آماده شوند.

نمایش "تا آن جا که او به یاد داشت" برای گروه سنی نوجوان ساخته شده است و به داستان دو مهره منچ می پردازد که در یک فضای رقابتی با یکدیگر قرار گرفته اند و با وقوع اتفاقاتی در نهایت متوجه می‌‍‌شوند که بهترین روش برای ادامه دادن کارشان داشتن همکاری و همدلی است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/