به گزارش هنرآنلاین، سراج پس از ورود به صحنه با تشویق‌های پیاپی مخاطبان کرمانشاهی مواجه شد اما پیش از آنکه اجرایش را آغاز کند در سخنانی گفت: هنگامی که تصمیم اجرای صحنه‌ای در کرمانشاه را داشتم از من پرسیدند مطمئن هستید که دوباره در کرمانشاه کنسرت‌تان را تعطیل نمی‌کنند، و من پاسخ دادم که برای آن دسته از مردم کرمانشاه روی صحنه خواهم رفت که عاشق موسیقی‌اند و موسیقی‌دوست هستند و ما هم مردم کرمانشاه را زیاد دوست داریم.

سپس این هنرمند در قالب یک بیت شعر گفت:

"وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم

که در آیین ما کافری است رنجیدن"

این خواننده موسیقی ایرانی پس از تشویق‌های پیاپی مخاطبان کرمانشاهی در واکنش به سخنانش افزود: سالگرد فوت هنرمندی عزیز، پرویز مشکاتیان است که آثار بزرگی در موسیقی ایرانی از خود به یادگار گذاشته است. پس یاد روح بزرگ و پرفتوحش گرامی باد.

پس از پایان سخنان سراج سالن به حال و هوای عادی خود بازگشت و تنبور رامین کاکاوند و بهرام خانی شروع به نواختن کردند تا هماهنگی کامل خود را با سازهای ایرانی نشان دهند.

سراج قطعه "محفل عشق" را برای آغاز کارش انتخاب کرد، همان قطعه‌ای که می‌گوید: یاران ره عشق منزل ندارد و سلطان عشق را در حالی خواند که دف و تنبور گفت‌وگوی هماهنگی با یکدیگر داشتند. قطعه "عشق و مستی" نیز با کلامی از حافظ فضای متفاوتی به سالن بخشید.

سپس یک تنفس 15 دقیقه‌ای مقدمه‌ای بود تا گروه موسیقی ایرانی سراج، یعنی "بربط" و تار شهرام میرجلالی، تار کاکاوند و خانی، نی داود ورزیده، سنتور سورنا صفاتی و تنبک و دف فرهمند و حبیبی بنوازند و سراج "دوش در حلقه ما قصه گیسوی تو بود" را بخواند.

گروه بیدل شامگاه 30 شهریور ماه با اجرای ساز و آواز و همچنین قطعه ماه به کار خود پایان داد، بدون اینکه این بار خاطره بدی در ذهن سراج و نوازندگانش از اجرای موسیقی در کرمانشاه ثبت شود.