به گزارش هنر آنلاین، در این بخش 9 پویانمایی بلند ایرانی و خارجی رقابت می‌کنند.

عطر ولایت (مسعود صمدی)، داستان سامرا (حسین سلطانی و وحید چالک)، آقای مهربان (سید‌علیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده)، نگین هفت دریا (عباس محبی) آثار ایرانی این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.

همچنین پویانمایی بلند خارجی بخش مسابقه بین‌الملل عبارتند از: سگ فضانورد- بلکا و استرلکا (ایانا اولانیکوا) از روسیه، روز کلاغ‌ها (جین کریستف دیزانت) محصول مشترک فرانسه، بلژیک و کانادا، روزهای سبز (آن جی هون و هان هی جین) از کره، لوته و راز سنگ ماه (جانو پولما و هیکی ارنیتز) از استونی و لیتوانی و مرد ماه (استفان چس) از فرانسه و آلمان.

این آثار برای کسب جایزه پروانه زرین بهترین پویانمایی بلند بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک رقابت می کنند.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر‌ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

24 اثر در بخش مسابقه پویانمایی‌های کوتاه بین‌الملل بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری جشنوراه فیلم کودک، در این بخش 4 اثر کوتاه ایرانی با 20 پویانمایی خارجی رقابت خواهند کرد.

کودکان دشت (سعادت رحیم زاده)، من همسرم و گاومون (آزاده معزی)، آواز شب (معین صمدی) و خط قرمز(مونا عبداله شاهی) آثار ایرانی این بخش از جشنواره فیلم کودک به شمار می‌روند.

پویانمایی‌های خارجی این بخش از جشنواره نیز عبارتند از: چینتی (ناتالیا میرزویان) از روسیه، چه می‌گویی (ولیچکو پاپوویچ) از کرواسی، مسابقه جایزه بزرگ(مارک ریبا و آنا سولانس) از اسپانیا، تولدت مبارک (لی سونگ مین) از کره، خانه (دیوید بوب) از آلمان، سفر یک بچه گربه(ماتیلده رگنولت) از فرانسه، پرنده کوچک و برگ(لنا ون دئورن) از سویس، گمشده (آندرو روهمن) از استرالیا و انگلیس، غذا ساز میریام(آندرس تنوسار) از استونی، خال‌های سبز رنگ (پریت تندر) از استونی، ناپیدا(تاریکو ریماوی) از اردن و انگلیس، پوشش خارجی(ولیسلاو کازاکف) از کانادا، سیر خرگوش (لوته الساکر) از هلند، از دست رفته(مارک دی ویلتون گیلبرت) از انگلیس، شایعات(فریتس ساندارت) از بلژیک و فرانسه،‌ پسر چهار چشم (جین کلود روزک) از فرانسه، افسانه بابایاگا(لی میهیون) از کره، امواج (آلن زانجیکو) از کرواسی، با چرخش باد(النا مادرید) از سوئیس و کی؟ فیلم های برای بچه‌ها (جسیکا لورن) از سوئد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 17 تا 21 مهر ماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

پایان پیام/