به گزارش هنرآنلاین، قادر آشنا در آیین اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر رضوی در تالار گلشن حمایت از تئاتر استان‌ها و توزیع عادلانه بودجه تئاتر در کشور را از اهداف اجرا این طرح برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه برای طرح استقرار گروه‌های نمایشی، کار کارشناسی انجام شده است، گفت: در اجرای این طرح حداقل حمایت از گروه‌های نمایش در استان‌ها لحاظ شده و بر همین اساس گروه‌ها به دسته سه دسته تقسیم شده که در حدود 15 تا 20 میلیون تومان طبق میزان فعالیت دریافت خواهند کرد.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحقق طرح استقرار گروه‌های نمایشی در استان‌ها را سبب ارتقای هنر نمایش در این مناطق برشمرد.

آشنا با اشاره به رویکرد این اداره کل برای توسعه و تقویت نمایش در استان‌ها یادآور شد: هم اکنون نیمی از اعتبارات و وقت مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرف استان‌ها می‌شود.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالندگی تئاتر کشور را در گرو بالندگی تئاتر استان‌ها برشمرد و گفت: این مرکز سیاست حمایت از هنر نمایش در استان‌ها را به جد دنبال می‌کند.

وی همچنین بر اجرای عمومی آثار نمایش تاکید کرد و گفت: بایستی هنر نمایشی به سمت اجرای عمومی گام بردارد تا بتواند مخاطبان خویش را باز یابد.

آشنا همچنین پنج هزار اجرا آثار نمایشی اعم از تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی طی پنج ماه امسال را در سطح کشور مورد اشاره قرار داد و افزود:این آثار در 197 شهر کشور به اجرای عمومی گذاشته شده که نشان از فعالیت و ظرفیت‌های خوب هنری کشور دارد.

وی برگزاری نهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی را هم برشمرد و گفت: لازم است تا هنرمندان در آثار هنری علاوه بر کرامات امام رضا(ع) به زوایای دیگر این امام همام بپردازند.

به همین گزارش، نهمین جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد از 28 شهریور با حضور 9 اثر منتخب نمایش در تالارهای گلشن و حافظ در جریان بود.

سعید پورصمیمی، رضا بابک و حسین مسافر آستانه داوری آثار این جشنواره را بر عهده داشتند.

خراسان‌ شمالی برای چهارمین سال جشنواره تئاتر رضوی را میزبانی می‌کند.

انتهای پیام/