به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین،یادواره ناصر عبدالهی با عنوان ˝آشنای بوی شرجی˝ چهارشنبه شب در حالی در جزیره کیش برگزار شد که خانواده این خواننده به این برنامه دعوت نشده بودند.همچنین این این یادمان بیشتر شبیه حسن ختامی برای جشنواره تابستانی کنسرت های کیش بود و تنها عنوان بزرگداشت را یدک می‌کشید.

یادمان زنده یاد ناصر عبداللهی شب چهارشنبه یعنی 29 شهریور ماه سال جاری میزبان گردشگران و مهمانانی بود که به بهانه یادواره ناصر عبدالهی و جمعی از هنرمندان درگذشته به اختتامیه جشنواره تابستانی کنسرت‌های پاپ آمده بودند.

یادواره ناصر عبدالهی در جزیره کیش همچنین میزبان جمعی از خبرنگاران پایتخت بود که البته در این مدت نشان داد که برای حضور آنها هیچ برنامه‌ریزی صورت نگرفته بود و این دعوت با مشکلات و بی‌برنامگی‌های بسیاری همراه بود.

این برنامه با تاخیری آغاز شد و در ابتدا نماهنگی از اجراهای زنده‌یاد ناصر عبدالهی و عکس‌هایی از این هنرمند برای مخاطبان به نمایش درآمد.اجرای شروه‌خوانی با گویش جنوبی، همراه با اجرایی سه نفره از هوتن جوادی، حمید خندان و امیرعبدالله که قطعاتی از این هنرمند درگذشته را مرور کردند، ادامه دهنده این بخش بود.

در ادامه برنامه ناصر قاسمی‌نیا ، معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش ، به صحنه آمد و اینگونه سخن گفت: امشب بهانه‌ای است تا در آخرین روزهای فصل تابستان میزبان این رویداد باشیم و به همت فعالان بخش خصوصی یادمانی را برای ناصر عبداللهی و هنرمندان درگذشته فرهنگ و هنر کشور برپا کنیم.

او ادامه داد: این جزیره در چند سال گذشته به یکی از نمادهای فرهنگی کشور تبدیل شده است و سعی کردیم در این مدت برنامه‌ها را به سمت و سویی ببریم که بار معنوی بیشتری داشته باشد.

امید حاجیلی نیز که در سال‌های حیات زنده‌یاد عبدالهی به عنوان آهنگساز و نوازنده با او همراهی می‌کرد در بخش دیگری از این اجرا به تک‌نوازی قطعه «ناصریا» پرداخت و یکی از قطعاتی که را که سال‌ها پیش با همراهی او ساخته بود و تا کنون پخش نشده بود به صورت «پلی‌بک» اجرا کرد.

اجرای ضعیف این برنامه، کیفیت نامناسب صدای سالن ، انتخاب یک مجری تلویزیونی ،اجرای پلی‌بک تمامی قطعات و ... نیز از دیگر موارد قابل توجه در این برنامه بود که یادواره ناصر عبدالهی را شبیه به یک جُنگ تابستانی همراه با اجرای موسیقی کرده بود.

اجرای ضعیت این یادمان و نبود فرزندان عبداللهی، خبرنگاران را برآن داشت تا سراغی از خانواده این هنرمند بگیرد و چرایی نبودن آنها را در این برنامه جویا شود.

نوید عبدالهی ، فرزند این هنرمند ، از این یادمان انتقاد کرد و گفت: یادواره زنده‌یاد پدرم بدون حضور هیچ کدام از اعضای خانواده‌اش برگزار شد و احتمالا تنها مادربزرگم در این برنامه بود که او نیز با هزینه شخصی این سفر را انجام داده است.

وی افزود: پیش از این یکی از مسؤلان به صورت شفاهی درباره این برنامه گفته بود اما بعد از آن هیچ پیگری از سوی آنها برای این دعوت انجام نشد. براساس این گزارش،اجرای محمد علیزاده،فریدون آسرایی، روزبه نعمت‌اللهی، محسن یگانه، مرتضی حسینی و حسام ناصری نیز ادامه دهنده برنامه "ناصر عبداللهی بود و در پایان با اجرای دوباره «بنیامین» به پایان رسید.

پایان پیام/45