سیروس ابراهیم زاده در گفت وگو با هنر آنلاین گفت: مقالات طنزم را که پیشتر در نشریاتی چون روزنامه شرق و اعتماد منتشر شده گردآوری کرده ام که در قالب کتابی با عنوان "پشت چراغ قرمز" از سوی نشر مرکز منتشر خواهد شد.

این مترجم و بازیگر می گوید: نوشتن را بسیار دوست دارد و به سبب وقفه‌ای که از‌ 1355 تا 1383 ‌‌در نشر آثارش پیش آمد، احساس غفلت می‌کند.

او آثار متعددی دارد که تاکنون فرصت بازنویسی آن ها را پیدا نکرده است و یا برخی از آن ها را بازنویسی کرده و هنوز منتشر نشده است.

این سیزدهمین کتاب اوست که منتشر خواهد شد. پیشتر سیروس ابراهیم زاده چندین مجموعه داستان، چندین نمایشنامه تالیف و ترجمه کرده است که از ترجمه های او می توان به "جشن نیکوکاری" نوشته آلن ایکبرن، "طوفانی بر فراز خیابان سایکمور" نوشته رجینالد رز، "وکیل تسخیری" نوشته جان کلیفورد مورتیمر، "آقا پسر به خانه می‌آید"، نوشته اِی. اِی. میلن و از نمایشنامه های تالیفی به نمایشنامه "رهانیدن" ونمایش تک‌نفره "رستوران" اشاره کرد. "از سوراخ کلید" نیز مجموعه داستان سیروس ابراهیم زاده است.

سیروس ابراهیم زاده متولد 1316 اردبیل، دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر از مدرسه هنرهای دراماتیک و موسیقی بیرمنگام انگلستان و آکادمی هنرهای نمایشی - موسیقی لندن و کارشناسی زبان و ادبیان انگلیسی از دانشگاه تهران است.

وی فعالیت هنری را سال 1346 با تلویزیون و رادیو آغاز کرد. بازی در فیلم "حسن کچل" به کارگردانی علی حاتمی نخستین تجربه سینمایی اوست. از عمده نمایش های ابراهیم زاده میتوان به "اتللو"، "جعفر خان از فرنگ برگشته"، "ملیحه" و ... نیز اشاره کرد.

او بزودی در فیلم جدید سامان مقدم مقابل دوربین قرار خواهد گرفت.