عباسی در گفت و گو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: همیشه می خواهیم عیوب را پوشانده و نشان ندهیم. درجشنواره عکس رشد هم به همین گونه است. این درحالی است که ما می‌توانیم به راحتی با دیدن عیوب و نواقص در عکس‌ها در صدد حل و برطرف کردن آنها باشیم و از عکس استفاده بهینه کنیم که متاسفانه این دیدگاه در بین مدیران وجود ندارد.

این هنرمند عکاس افزود: عکاسی از مراکز آموزشی و مدارس نه تنها در ایران بلکه در کشورهایی مانند امریکا و اروپا نیز با قوانین سختی همراه است که عکاسان باید از آنها پیروی کنند. عکاس، آزاد است که بتواند از همه جا عکس بگیرد اما عکسبرداری از داخل کلاس‌ها در دانشگاه‌ها نیز نیازمند مجوز است، اما در مدارس شرایط بسیار سخت و سنگین است چرا که دانش آموزان به سن قانونی نرسیده‌اند و مسئولیت حفظ آنها برعهده مدیران مدارس است. سن بچه ها به گونه ای است که مسولان باید از آنها محافظت کنند اما تسهیلاتی می توانند جشنواره رشد به عکاسان بدهد و هماهنگی هایی صورت بگیرد.

وی با اشاره به این که جشنواره عکس رشد امکان خوبی برای عکاسان فراهم می‌کند ادامه داد: عکاسی در زمینه آموزشی و مدارس دید خوبی برای عکاسان به همراه دارد چرا که بچه ها همیشه سوژه خوبی هستند برای عکاسی، از سوی دیگر مسئولانی که فرصت ندارند به مجموعه‌های خود سر زده و بازرسی کنند می توانند از این طریق از ریز موضوعات نیز مطلع شوند و این بسیار خوب است.

عباسی در خصوص داوری در جشنواره عکس رشد و حضور عکاسان خلاق دراین جشنواره گفت: در داوری به دلیل این که اسامی را نمی‌بینیم نمی توانیم بگوییم عکاس خلاق حضور فعال تری داشته یا نه؛ ولی عکس ها در واقع نگاه عکاسی را نشان می دهند و از این طریق می‌شود تشخیص داد که عکاس این آثار نگاه حرفه ای به موضوع دارد یا خیر و این تنها به ورزیدگی عکاس بر می گردد و گروه داوری.

وی با اشاره به عکاسی جنگ و حفظ آثار دفاع مقدس و نقش موثر عکس برای نسل‌های آینده تصریح کرد: تا جایی که می‌دانم دوستان درانجمن عکاسان دفاع مقدس به خوبی عکس‌های دفاع مقدس را جمع آوری می‌کنند اصولا هر اتفاقی که در کشور می‌افتد به خصوص دفاع مقدس تاریخ کشور است و باید حفظ شود هر اتفاقی که در کشور می افتد باید جایی ثبت و عکسهای آن برای آیندگان حفظ شود. به نظرم برای حفظ و نگهداری این آثار بهتر است بخش دولتی حضور نداشته باشد چرا که با تغییر یک مدیریت یک گنجینه و حاصل تلاش گروه قبلی از بین می رود. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تاریخ کشورمان است که باید حفظ شود و نباید تغییر مدیریت درحفظ آثار با ارزش به جا مانده از این اتفاقات تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/32/31