به گزارش هنرآنلاین؛ علی‌اصغر محمدخانی معاون فرهنگی و بین‌المللی شهر کتاب ۲۷ شهریورماه با خوسه لوئیس گارسیا ساکریستان، معاون فرهنگی بنیاد سروانتس اسپانیا، دیدار و گفت‌وگو کرد.

درا ین دیدار که نجمه شبیری مدیرگروه اسپانیولی دانشگاه علامه طباطبایی و طاهره قاسمی مدرس زبان فارسی کلاس‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی حضور داشتند؛ محمدخانی به تشریح فعالیت‌های فرهنگی شهر کتاب برای معرفی زبان وادبیات فارسی در دیگر کشور‌ها پرداخت و برنامه‌هایی برای همکاری بیشتر فرهنگی و ادبی درباره زبان و ادبیات فارسی وز بان وادبیات اسپانیولی ارائه کرد.

همچنین قرار شد که با همکاری بنیاد سروانتس هرسال یک نویسنده وشاعرومنتقد ادبی از اسپانیا به ایران سفر کند ودر مرکز فرهنگی شهر کتاب به معرفی ادبیات معاصر اسپانیا بپردازد و متقابلا نویسندگان، شاعران و منتقدان ایرانی نیز برای معرفی ادبیات فارسی در مراکز علمی و فرهنگی اسپانیا حضور یابند.

محمدخانی در این دیدار طرح برگزاری همایش شعر نو فارسی و شعر نو اسپانیایی و بررسی ویژگی‌های شعررامون خیمنس بنیان‌گذارشعرنو اسپانیایی و نیما یوشیج بنیان‌گذارشعر نو فارسی را ارائه کرد که مورد استقبال قرارگرفت.

این همایش قرار است سال آینده در تهران و مادرید برگزار شود.

محمدخانی دراین دیداربه برگزاری همایش سعدی وسروانتس درشیراز و تهران و مادرید در بهار ۲۰۱۴ اشاره کرد. قرار است در این همایش به مشترکات ادبی دو کشور پراخته شود.

تشکیل کارگاه زبان و ادبیات اسپانیایی درشهرکتاب وچاپ کتاب‌های دو زبانه و ترجمه آثارادبی معاصر دو کشور از جمله توافق‌های موسسه شهرکتاب و بنیاد سروانتس است. محمدخانی در پایان این از بخش‌های بنیاد سروانتس بازدید کرد.