به گزارش هنرآنلاین، سمیه هنروری، یکی از طراحان شرکت کننده در نمایشگاه آبان ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این نمایشگاه گفت: با اطلاع رسانی در زمان مناسب به طراحان در رابطه با نمایشگاه آبان، طراح می تواند با فراغ بال طرح هایی در خور ارائه دهد.

وی ادامه داد: تشکیل بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی می تواند ارتباط بین طراحان و همچنین تولیدکننده با طراح را ارتقا دهد تا بدین وسیله لباس هایی با پوشش های اسلامی و مناسب جوانان داشته باشیم.

این طراح با اشاره به اینکه مردم لباس و مانتو مدرن و پوشیده می خواهند، تصریح کرد: اگر در جامعه طرح های مناسب ایرانی اسلامی ارائه نشود نباید توقعی نیز از جوانان داشته باشیم که پوشش های خود را اصلاح کنند.

وی با بیان اینکه باید فضایی مناسب برای ارائه پوشش اسلامی و سلایق جوانان مهیا شود، گفت: در ابتدا باید در جامعه به نیاز پوشش اسلامی در کنار زیبایی پاسخ داده شود تا جوانان بتوانند از پوشش های مناسب داخلی استفاده کنند.

هنروری، تولید انبوه طرح های ملی و داخلی را یکی از راه های ترویج حجاب دانست و افزود: بهتر است در هر فروشگاه بزرگ مغازه ای از طرح های منتخب دایر شود تا افرادی که قصد خرید دارند به راحتی به این پوشش ها دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در مراسمی که با حضور شاه آبادی برگزار شد فرصتی فراهم آمد تا طراحان بتوانند مشکلات خود را به صورت عمومی با معاون هنری وزیرارشاد مطرح کنند و این مراسم باعث شناخت بیشتر طراحان شد.

هنروری ضمن قدردانی از مساعدت های مسئولان مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: مسئولان با در اختیار قرار دادن غرفه به طراحان در نمایشگاه حجاب سال گذشته سبب آشنایی بیشتر طراح با تولیدکننده شدند که امیدواریم با همکاری تولیدکنندگان وعده های داده شده عملی شود.

این طراح در پایان اظهار امیدواری کرد که از ایده و طرح های خوب استقبال شود و مسئولان با همکاری تولیدکنندگان طرح های ملی را به تولید انبوه برسانند تا در آینده ای نزدیک شاهد ترویج حجابی شایسته در جامعه باشیم.

انتهای پیام/61