به گزارش هنر آنلاین، جلسه شورای صدور پروانه نمایش 35 میلیمتری در تاریخ 27 شهریور ماه 91 در محل معاونت آثار سینمایی تشکیل شد و شورای صدور پروانه نمایش برای فیلم سینمایی "گرداله" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نادره ترکمانی پروانه نمایش صادر کرد.

فیلمبرداری فیلم در احمد‌آباد مستوفی و منطقه عباس‌آباد و کنار دریا انجام شد. اکثر صحنه‌های فیلم در احمدآباد مستوفی جلوی دوربین رفت.

شخصیت‌های داستان همه عروسک هستند و بازیگر در این فیلم فعالیت ندارد. داستان دارای 13 شخصیت عروسکی است که عروسک اصلی فیلم "گرداله" است و از دیگر عروسک‌ها می‌توان به "قزل" و "قازقول" و "طاووس" اشاره کرد. فیلمنامه توسط خسرو صالحی و نادره ترکمانی نوشته شده است

فیلم داستان «گرداله» بچه‌ زرنگی را روایت می‌کند که در شرایطی سخت گرفتار شده است. این افسانه به شکل‌های مختلف در کشور روایت شده است.

تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از:

نویسندگان فیلمنامه: خسرو صالحی، نادره ترکمانی/ کارگردان و تهیه‌کننده: نادره ترکمانی/ مجری طرح و مدیرتولید: حسن مصطفوی/ جانشین تهیه‌کننده: خسرو صالحی/ مدیرفیلمبرداری: مرتضی غفوری/ مدیرصدابرداری: بابک اردلان/ طراح صحنه : رامین عاشوری/ دستیار اول کارگردان و مدیربرنامه‌ریزی: سهیل بیرقی/ طراح عروسک: فاطمه سوزنگر/ عکس: مریم تخت‌کشیان/ مدیر تدارکات: منصور غضنفری.

"گرداله" محصول بنیاد سینمایی فارابی است.

پایان پیام/