به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره امام رضا(ع) و ششمین جشنواره کریمه اهل بیت(س) در سخنانی با اشاره به برگزاری مراسم‌های بزرگداشت حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در بیش از 150 امامزاده در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: در دهه کرامت امسال در شهرهایی که بر اساس مستندات تاریخی به عنوان مسیر ورود امام رضا(ع) به کشورمان مطرح شده‌اند برنامه های باشکوهی برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز تدوین دانشنامه جامع امام رضا(ع) با 2500 مدخل در بیش از 10 مجلد خبر داد و گفت: به حمدالله با حضور دانش‌پژوهان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در برنامه های دهه کرامت، محتوای برنامه‌ها بسیار غنی شده است.

وی با بیان اینکه ترجمه موضوعه امام رضا(ع) در هشت جلد و ترجمه فارسی و انگلیسی صحیفه رضویه در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در زمینه تولید نرم افزار نیز اقدامات متعددی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به تهیه کتابخانه دیجیتال امام رضا(ع) اشاره کرد.

حسینی با اشاره به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مشترک را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز نقش و جایگاه قم در دفاع از اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به سراسر جوامع اسلامی سرایت پیدا کرده است.

وی با اشاره به موضع گیری و خشم مسلمانان در برابر اهانت و جسارت به وجود نورانی نبی مکرم اسلام(ص) در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: مسلمانان امروز ریشه اصلی همه این جسارت‌ها و جنایات که رژیم اشغالگر قدس و آمریکاست نشانه گرفته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید مبانی نظام لیبرال دموکراسی غرب را با مشارکت و همدلی همه نخبگان در جوامع اسلامی به چالش بکشیم، گفت: امیدواریم این حرکت بالنده در جوامع اسلامی استمرار و تداوم داشته باشد تا ریشه این بی حرمتی‌ها به ویژه اهانت به مقدسات اسلام و مسلمین خشکانده شود.

وی همچنین تصریح کرد: برای روز میلاد پیامبر اکرم(ص) باید آثار فاخر فرهنگی و هنری آماده شود تا بتوان به خوبی شخصیت ارزنده رسول گرامی اسلام(ص) را به جهانیان بشناسانیم و بتوانیم در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ ناب اسلامی و انقلابی گام برداریم.

حسینی در پایان از تصویب ایجاد معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در دولت نهم و دهم بیشترین اعتبارات برای ترویج مسایل دینی و معنوی و حمایت از فعالیت‌های قرآنی اختصاص یافته و همه ساله این اعتبارات رشد چشمگیری یافته است.

آیین افتتاحیه دهمین جشنواره امام رضا(ع) و ششمین جشنواره کریمه اهل بیت(س) روز سه شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

انتهای پیام