فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین درباره نامه منتشر شده از سوی دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری که دیروز در رسانه ها منتشر شد و حاوی تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی خانه سینما بود گفت: اصل این نامه در 25 مرداد سال جاری نوشته شده بود در اول شهریور ماه با مهر محرمانه از سوی روابط عمومی سازمان سینمایی به خانه سینما ابلاغ شد و با توجه به محرمانه بودن مضمون آن ما مجاز به افشای مطالب آن نبودیم.

او افزود:هیات مدیره خانه سینما قصد دارد از مفاد این نامه مجددا به دیوان عدالت اداری شکایت کند و لایحه این شکایت در حال نوشته شدن در شرف اتمام است.این لایحه پس از تکمیل شدن به دیوان عدالت اداری تسلیم خواهد شد تا با انجام سیر قانونی خود،وضعیت خانه سینما را روشن کند.

توحیدی در ادامه با اشاره به جلسه اعضای هیات مدیره خانه سینما و نمایندگان صنوف سینمایی که هفته قبل رخ داد،به خبرنگار هنر آنلاین گفت:جلسه ما با ریس جمهور ممکن است اصل قضیه انحلال خانه سینما را منتفی کند چون تفاهماتی در این جلسه با دکتر احمدی نژاد به عمل آمد که ممکن است در نتیجه آن اصل مشکل مربوط به خانه سینما حل شود.

رییس کانون فیلمنامه نویسان افزود:احتمالا صادر کنندگان و منتشر کنندگان این نامه از تفاهمات بین اعضای خانه سینما و رییس جمهور خبر نداشته اند که این نامه را منتشر کرده اند.

روز گذشته خبری منتشر شد که در آن آمده بود "سیدمحمد حسینی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به گزارش مورخ 21 مرداد 91 دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری پیرامون تصمیم و رأی نهایی آن هیئت درباره تعطیلی دائم خانه سینما ضمن تأیید و ابراز مراتب، تصریح کرد با جمیع بررسی‌های به عمل آمده، دلیل موجهی که موجب نقض رأی آن هیئت شود‌، مشاهد نگردید.

پایان پیام/