فرشاد جمالی در این‌باره به خبرنگار هنر آنلاین گفت: پس از مدت نسبتا طولانی تصمیم به انتشار آلبومی با اشعار مولانا گرفتم که با فضای کارهای قبلی ام بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: این آلبوم با فرم تلفیق موسیقی سنتی و کلاسیک توسط فردین خلعتبری آهنگسازی و تنظیم شده است که در حال حاضر در مرحله میکس و مستر قرار دارد و تا این لحضه نامی برای این اثر انتخاب نشده است.

این خواننده درباره انتخاب اشعار مولانا در تازه ترین اثر هنری خود گفت:از آنجایی که من به اشعار مولانا بسیار علاقه مند هستم تصمیم گرفتم تمامی قطعات این آلبوم را با اشعار مولانا اجرا کنم که فکر کنم نوای ملودیک و فضای متنوعی که در این اشعار وجود دارد می تواند مخاطب را به سوی خود جذب کند.

جمالی در ادامه درباره ذائقه شنیداری و فرهنگ شنیداری مخاطبان موسیقی تاکید کرد: متاسفانه با ورود موسیقی بی اساس غربی به فرهنگ شنیداری مخاطبان موسیقی در کشور گوش موسیقایی مخاطب دچار ضعف شده است که به نظر من با رشد روز افزون موسیقی بیگانه تاثیر بسیار مخربی در فرهنگ شنیداری مردم کشور خواهد داشت بر همین اساس در تازه ترین اثر هنری ام سعی شده مخاطب با فرهنگ موسیقی اصیل بیشتر آشنا کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:در حال حاضر در تدارک تور کنسرت در تهران وخارج از کشور هستم که امیدوارم پس از انتشار آلبومم قطعات این اثر را به روی صحنه ببرم.