به گزارش هنرآنلاین، جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک، با داوری فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایرانی کامبوزیا پرتوی و نمایش فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" به کارگردانی اصغر فرهادی در مراسم اختتامیه این جشنواره و نمایش فیلم‌های بلند، کوتاه داستانی، مستند و تجربی از کارگردان جوان ایرانی در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی و همچنین فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای پرتغال، آلمان، فرانسه، ترکیه، ژاپن، سوئد، اسپانیا، صربستان، نروژ، کره شمالی و اقلیم کردستان عراق، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم «دهوک» در شهر دهوک برگزار شد.

بنابر این گزارش، مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور اعضای هیئت داوران و هنرمندان حاضر در جشنواره و علاقه‌مندان به سینما در سالن کنگره دانشگاه دهوک برگزار شد و جایزه بهترین فیلم سینمایی شامل لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 5هزار دلاری به فیلم سینمایی "اگر بمیری، می‌کشمت" به کارگردانی هنر سلیم از فرانسه اهدا شد.

بهترین فیلم سینمایی: جایزه اول این بخش شامل؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 5 هزار دلاری به فیلم سینمایی "اگر بمیری، می‌کشمت" به کارگردانی هنر سلیم از فرانسه اهدا شد.

بهترین فیلم کوتاه مستند: جایزه بهترین فیلم این بخش شامل؛ لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی 3000 دلاری به فیلم کوتاه "ملودی سنگ" به کارگردانی پرویز رستمی از ایران اهدا شد.

بهترین فیلم کوتاه داستانی: جوایزه اول تا سوم بهترین فیلم کوتاه داستانی نیز به ترتیب به فیلم‌های "خاموش" به کارگردانی ریزان یشیلباش از ترکیه، "سرزمین قهرمانان" به کارگردانی سهیم عمر خلیفه از بلژیک و "دالیا" به کارگردانی شاخه‌وان عبدا... قاضی از اقلیم کردستان عراق اهدا شد.

گفتنی است، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک با نمایش 88 فیلم از کارگردان کشورهای مختلف جهان در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی دانشگاه شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.