به گزارش خبرگزاری هنر ایران، آیین آغاز به کار چهارمین دوره از جشنواره موسیقی مقاومت شب گذشته با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری ارشاد، محمد گلریز دبیر این جشنواره، سید محمد میرزمانی مدیر دفتر موسیقی و‌ علی ترابی مدیر انجمن موسیقی به همراه جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی کشور در سالن رودکی تهران برگزار شد.

سید محمد حسینی در این مراسم اظهار داشت: در اسلام همیشه شعر مورد توجه قرار گرفته است. در جنگ‌ها برای ایجاد روحیه جنگ آوران از آهنگ موسیقی و طبل استفاده می‌شده است، از این راه جنگ آوران مورد تهیج قرار می‌گرفتند. موسیقی در دوران دفاع مقدس توانست شهامت، رشادت و مردانگی را تقویت کند.

وی در ادامه افزود: رزمندگان در دوران دفاع مقدس پایداری کردند و ایستادند و هنرمندان به سهم خود کمک کردند تا مردم ما در مقابل ظلم و بی ‌عدالتی ایستادگی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با یاد و گرامیداشت استاد گفت: شهریار شاعر بلند آوازه کشورمان لباس بسیجی می‌پوشید و با خواندن شعرهای حماسی به رزمندگان روحیه می‌داد.

وی درباره اهانت اخیر به پیامبر اکرم (ص) گفت: همانطور که در دوران جنگ آثار زیادی ساخته شدند هم اکنون نیز مسئله شهدای هسته‌ای و گستاخی غربی‌ها به ساحت پیامبر گرامی اسلام ، جنگ 33 روزه و ... را داریم که می توانند با زبان هنر بیان شوند. هنرمندان با ساخت آثار هنری درباره پیامبر رحمت و خوبی‌ها همت کنند و شعر و موسیقی بسازند و در جشنواره فجر امسال ارائه دهند.

بنابراین گزارش، گروه کر حنانه به سرپرستی خانم کاتوزیان قطعاتی چون ایران ای سرای امید، شهیدان خدایی، دایه دایه وقت جنگه را اجرا کرد. همچنین گروه موسیقی بیدل به خوانندگی حسام‌الدین سراج در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت. از شاهرخ شیردوست خواننده، رضا ملکوتی صدابردار، و علیرضا خورشیدفر ازنوازندگان پیشکسوت عرصه موسیقی مقاومت با اهدای جوایز نقدی و تندیس جشنواره تقدیر شد.

پایان پیام/46